נשיא בוליביה הודיע על עריכת בחירות חדשות: 'אני בטוח בניצחון העם'

נשיא בוליביה ומנהיג התנועה למען הסוציאליזם, אבו מוראלס, הודיע היום (ראשון) שיקרא לבחירות חדשות במדינה. מוראלס אמר את הדברים לאחר שארגון המדינות האמריקניות פרסם דו"ח שלפיו יש לבטל את ההצבעה בבחירות ב-20 באוקטובר, שתוצאותיה שנויות במחלוקת בגלל חשד לאי סדרים. עוד הוא מסר על פיטורי כל מנהלי ועדת הבחירות המרכזית במדינה. "אני בטוח בניצחון העם גם בבחירות החדשות", אמר הנשיא לטלוויזיה המקומית.

הנשיא מוראלס מודיע על בחירות החדשות בבוליביה (צילום מסך: הטלוויזיה הבוליביאנית)

הלחץ של גורמי הימין הפרואמריקאי על נשיא בוליביה הלך וגבר בימים האחרונים, אחרי שחלק מכוחות המשטרה הצטרפו לשורות המפגינים נגדו והצבא הבהיר כי הוא לא "יתעמת עם העם" סביב סוגיית הבחירות השנויות במחלוקת. ממשלתו של מוראלס, המנהיג הוותיק ביותר באמריקה הלטינית, גינתה את "ההפיכה שבדרך" נגד הנשיא בידי "ארגונים אלימים". כמה מנהיגים באמריקה הלטינית בהם מנהיגי ארגנטינה, מקסיקו וונצואלה, הביעו בסוך השבוע את תמיכתם במנהיג הילידי, וקראו לפתור את המשבר בדרכי שלום.

מוראלס ניצח בבחירות שהתקיימו במדינה ב-20 באוקטובר, אולם דחייה בת כמעט יום בספירת הקולות הובילה לטענות לזיופים ולהפגנות, שביתות וחסימות כבישים של אנשי ימין ותומכיהם. לפחות שלושה אנשים נהרגו ומאות נפצעו בעימותים שהתנהלו בארבעת השבועות שחלפו מאז הבחירות. מוראלס גינה אתמול גם את השתלטותם של אנשי ימין על שתי תחנות רדיו וטלוויזיה בבירה בסוף השבוע תוך הפעלת אלימות קשה נגד העיתונאי, שאותן הורידו מהאוויר. "הם אומרים שהם מגנים על הדמוקרטיה, אבל הם מתנהגים כאילו שהם בדיקטטורה", אמר הנשיא בעצרת בהשתתפות רבבות.