נציג מפלגת די לינקה: בודו ראמלוב נבחר שוב לראש ממשלת תורינגיה

נציג מפלגת השמאל ("די לינקה") וראש הממשלה המכהן, בודו ראמלוב, זכה אתמול (רביעי) שוב להארכת כהונתו בהצבעה חוזרת שנערכה בפרלמנט האזורי. המועמדות של ראמלוב זכתה לתמיכת הסוציאלדמוקרטים והירוקים ולהתנגדות קולנית של הימין הקיצוני. נציגי מפלגת השלטון בגרמניה השמרנים נמנעו.

כך הגיע לסיומו משבר פוליטי שהחל עם בחירתו, לפני כחודש, של תומאס קמריך מהמפלגה הליברלית בתמיכת הימין הקיצוני. קמריך נאלץ להתפטר בעקבות המחאות הרמות ולחצם של ראשי המפלגות – כולל מפלגתו. קמריך כיהן בתפקיד פחות מיממה.

מפגינים אנטיפשיסטים, אמש, בארפורט (צילום: די לינקה)

ראמלוב, שכיהן עד עתה כראש ממשלת תורינגיה וניצח בבחירות שנערכו באוקטובר האחרון, שיתף אז בטוויטר קטע מדברים שכתב אדולף היטלר מ-1930: "בתורינגיה השגנו את ההצלחה הכי גדולה שלנו. שם אנחנו כיום המפלגה החשובה ביותר. המפלגות האחרות בתורינגיה, שבעבר שלטו במדינה, לא יכולות לגבש רוב ללא השתתפותנו". זאת, בעקבות התקדים הפוליטי לפיו ראש הממשלה מחוזית נבחר לתפקיד בתמיכת מפלגת הימין הפשיסטי "אלטרנטיבה לגרמניה" במטרה למנוע מנציג מפלגת השמאל להמשיך ולכהן בתפקיד. המפלגה הימנית קיצונית זכתה ב-23% מהקולות בבחירות האחרונות והגיעה למקום השני במדינה אחרי "די לינקה", עם 31% מהקולות.

יצוין שאגף המפלגה "אלטרנטיבה לגרמניה" בתורינגיה נחשב לקיצוני במיוחד, והוא מובל על ידי ביורן הקה, פוליטיקאי שקרא לגרמניה "לשים קץ לתרבות האשמה" וגם כינה את האנדרטה לזכר יהודי אירופה בלב ברלין, "אנדרטת הבושה". יצוין שקמריך היה מועמד של פשרה, נציג המפלגה הליברלית שקיבלה רק 5% מהקולות. "אלטרנטביה לגרמניה" נכנסה המפלגה לכל הפרלמנטים של מדינות המחוז המרכיבות את הרפובליקה הפדרלית הגרמנית, על מצע של התנגדות למהגרים ולאיסלאם, הטלת ספק בהתחממות גלובלית קריאות לבטל את התקשורת במימון הציבור והתנגדות לזכויות להט"בים. היא הראשונה במערכת הפוליטית הגרמנית להציב את עצמה מימין למפלגה השמרנית.