נציגי קהילות היהודיות בעולם נפגשים עם נציגי ישראל ודורשים לסיים את הכיבוש

נציגי קהילות יהודיות נפגשים עם שגרירויות וקונסוליות ישראליות ברחבי העולם ודורשים לסיים את השליטה הצבאית על הפלסטינים. בשבועות האחרונים, בחמש עשרה ערים ובחמש יבשות, משלחות של יהודים פנו לדיפלומטים ישראלים על מנת להיפגש ולהביע את דאגותיהם בנוגע להשלכות ההרסניות של המשך הכיבוש הישראלי בשטחים הפלסטינים.

2017-07-10_215440

הפגנה של צעירים יהודים אמריקאים נגד הכיבוש בכניסה להעיר העתיקה בירושלים, 25 במאי 2017 (צילום: איפנוטנאוו)

זהו צעד תקדימי – מעולם לא הביעו קהילות יהודיות רבות כל כך את התנגדותן למדיניות הישראלית באופן רשמי מול הדרג הדיפלומטי. "בעת הזו, בה יהדות העולם קמה ומתנגדת למדיניות הישראלית בכותל המערבי, לא ניתן להמשיך ולהתעלם מהסוגיה הנוספת שחותרת תחת עולם הערכים היהודי ומסכנת את עתידה של ישראל", מסרה ג'סיקה מונטל – מנכ"לית "סיסו" ((SISO. "יהודים מסביב לעולם מבינים את הקשר שבין הגבלת חופש הדת לבין התדרדרותה של הדמוקרטיה הישראלית אחרי 50 שנות שליטה צבאית על הפלסטינים. ואלה התומכים ואוהבים את ישראל קמים ומדברים על כל הסוגיות במקביל".

בשנת היובל לכיבוש הישראלי, קהילות יהודיות הגישו מכתבים ונפגשו עם דיפלומטים בשגרירויות והקונסוליות הישראליות המקומיות בערים רבות: ניויורק, ארה"ב;  וושינגטון, ארה"ב; לוס אנג'לס, ארה"ב; בוסטון, ארה"ב; אוטווה, קנדה; טורונטו, קנדה; קנברה, אוסטרליה; שטוקהולם, שבדיה; רומא, איטליה; ברן, שוויץ; בריסל, בלגיה; פרטוריה, דרום אפריקה; סאו פאולו, ברזיל; בואנוס איירס, ארגנטינה וסאנטיגו, צ'ילה.

הרבה ג'יל ג'ייקובס, מנכ"לית ארגון "תרועה" האמריקאי, אשר חבריו נפגשו עם דיפלומטיים ישראלים בוושינגטון, ניו יורק ולוס אנג'לס, ציינה: "במהלך חמישים השנים האחרונות, הפלסטינים והישראלים משועבדים ביחד לכיבוש שגבה יותר מדי קורבנות. בפגישותינו בשגרירויות ובקונסוליות, ביקשנו שראש הממשלה נתניהו ישיב לנו עד ה-1 ליולי, אך עדיין לא זכינו לתגובתו. האם ייתכן שהוא מתעלם ממכתב שנשלח בשמם של כ-1,800 רבנים הקוראים לו להיות 'רודף שלום'?".

פרופ' דניאל ברטל, מייסד "סיסו", אמר על היוזמה: "הממשלה הישראלית פועלת להשתקת קולות ביקורתיים, בישראל ובקרב יהדות העולם כאחד, ומצפה לתמיכה בלתי מותנית. בפועל, מרבית יהודי העולם מסכימים שהמשך השליטה על הפלסטינים סותרת את עולם הערכים היהודי ומסכנת את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. המצב הנוכחי הרסני לפלסטינים ולישראלים כאחד. לכן, ליהדות העולם יש את המחויבות לקום, לדבר ולפעול". "סיסו" הינה יוזמה של אזרחים וארגוני שלום בישראל, אשר חברו לארגונים ומנהיגים יהודיים ברחבי העולם במטרה לקדם פתרון לסכסוך הישראליפלסטיני ולסיים את הכיבוש.