נציגי העובדים במפעלי חיפה כימיקלים: הזמן אוזל ואין פתרון למשבר

בעליו האמריקאים של חברת חיפה כימיקלים המופרטת, ג'ולס טראמפ, קיים ביום חמישי מפגש עם סגן השר להגנת הסביבה, ח"כ ירון מזוז (הליכוד), זאת על רקע סגירת המיכל במפרץ חיפה והפיטורים הצפויים של העובדים בצפון ובנגב. הפגישה נערכה במשרדי המפעל בחיפה, ולקחו בה חלק גם נציגי הוועדים של עובדי המפעל.

2017-03-25_194337

הפגנת עובדים נגד פיטוריהם (צילום: כוח לעובדים)

" אני מבקש ממך, אל תזנח את העובדים", אמר סגן השר מזוז לבעלים של חיפה כימיקלים, כך נכתב בהודעה מטעמו, "אני מחויב לדאוג לעובדים ולתעשייה בצפון כמי שנבחר לייצג את הצפון בכנסת, ואני לא רוצה ששום עובד ייפגע לקראת חג הפסח הקרוב. נבחן את כל האופציות המקצועיות מול הגורמים הרלבנטיים, אבל קודם כל צריך לדאוג לעובדים".

אלי אלבז, יו"ר ועד העובדים הצפוני של חיפה כימיקלים המאוגדים בכוח לעובדים, אמר במהלך הפגישה "יש לנו אמוניה ל-24 שעות. מה אנחנו עושים בעוד יומיים? אני עוד רגע הולך לארון שלי, לוקח את הבגדים והולך הביתה לחתום אבטלה. בכסף שישלמו לעובדים על פיצויים ודמי אבטלה אפשר לבנות 20 מפעלי אמוניה".

יצוין שאלבז התראיין בשבוע שעבר בתכנית "סדר יום" ברשת ב'. בתכנית האשים אלבז את נדב שחר, מנכ"ל חיפה כימיקלים בכך שאיים על העובדים בזמן השביתה בשנת 2011 ואמר להם "אתם מורעבים, אתם תגיעו אלינו על ארבע". הוא גם ציין שהמנכ"ל ידע לפני ארבע שנים על סיום השימוש במיכל, ולא נערך לכך כלל. אלבז הוסיף בראיון כי הוא מצפה מההנהלה להיפגש עם הועד הנבחר, ולא לאסוף עובדים מפוחדים ולנסות להקים ועד מטעמם. בתגובה לכך, דורש כעת המנכ"ל שחר לשלוח לאלבז התנצלות בכתב המלווה באיום בתביעת דיבה, למרות המשבר שמאיים על עצם קיומו של המפעל.

יהודה פרץ, יו"ר וועד העובדים במפעל הדרומי החברים בהסתדרות הוסיף: "הזמן אוזל ואין פתרון שנראה לעין. בתחילת השבוע הבא תופסק הפעילות במפעל ואם דבר לא ישתנה, 1500 עובדי חיפה כימיקלים ימצאו עצמם מחוסרי עבודה. אין דימונה ללא חיפה כימיקלים. אי אפשר לדבר פריפריה ובהזדמנות הראשונה לוותר עלינו".