נפתחים אירועי המחאה לציון 50 שנות כיבוש: צעדה ועצרת בירושלים

צעדת מחאה בירושלים שבסופה תתקיים עצרת על הקו הירוק היא התחלה של מסע שיגיע לשיא באירוע המרכזי ביוני 2017, אז ימלאו בדיוק 50 שנים לכיבוש. מארגני האירוע מסרו "50 שנים בהם המדינה שולטת על עם שלם. 50 שנים של אלימות ושל פגיעה בחפים מפשע, של ארונות קבורה ושל בניית התנחלויות. 50 שנים של מחירים חברתיים איומים שמשלמת החברה בישראל. וזה בדיוק העניין, המאבק שלנו הוא גם למען העם הפלסטיני שחי תחת כיבוש ושליטה צבאית, והוא גם למען החברה הישראלית עצמה: כי עם ששולט על עם אחר, לעולם אינו יכול להיות חופשי. ושני העמים צריכים ויכולים להיות חופשיים ועצמאיים".

מאחורי היוזמה עומדים: חד"ש ומק"י, מרצ, עומדים ביחד, שלום עכשיו, שוברים שתיקה, עיר עמים, זזים קהילה פועלת, גוש שלום, מחסוםוואצ', לוחמים לשלום, מאבק סוציאליסטי, שתי"ל ועוד.

2017-03-23_204357

ההפגנה והעצרת יתקיימו במוצ"ש, 1 באפריל בירושלים. בשעה 19:30 תצא ההפגנה מגן הסוס אל שער יפו. לדברי המארגנים "נצעד דווקא בירושלים, שהימין מספר ש'חוברה לה יחדיו', שניר ברקת מנסה להפוך לעיר ליהודים בלבד ושבנצי גופשטיין מפיץ בה תורות שנאה וגזע. אבל זאת עיר שיכולה להיות עיר סובלנית, פתוחה, נקיה משנאה, עיר שיהיו בה שתי בירות לשתי מדינות עצמאיות. בדיוק בשביל זה התאחדנו. ישבנו בחודשים האחרונים, תנועות, מפלגות, ארגונים, קבוצות מחאה ועמותות, והחלטנו לעשות מעשה: לאחד כוחות ולצאת לסדרה של פעולות שיעירו את החברה בישראל ולהוכיח שכשאנחנו יוצאות ויוצאים לרחובות במרכז ובפריפריה, יהודים וערבים, דתיים וחילונים אנחנו הרוב. בחודשים הקרובים נקיים הפגנות וצעדות, פעולות הסברה, תקשורת ועבודה ברשת ובשטח. אנחנו לא מתכוונים לוותר, והולכים להביא את המאבק הזה היישר אל לב החברה בישראל".

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/268405953571732