נפל מגובה שלוש קומות: פועל בניין מעין א-סהלה נהרג בתאונה עבודה בחריש

עטאף אחמד פיאד קבהא (42), תושב עין אסהלה שבואדי ערה, נהרג אתמול (שלישי) בשעות אחה"צ בנפילה מגובה שלוש קומות באתר בניה בחריש. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום מצאו אותו כשהוא ללא סימני חיים, עם פגיעה רב מערכתית, ונאלצו לקבוע את מותו.

הוא ההרוג ה-19 בענף הבניה מאז תחילת השנה, הותיר אחריו אישה ושני ילדיםכוחות משטרה הגיעו למקום לבחינת נסיבות האירוע, ובהמשך הערב הודיע משרד העובדה והרווחה כי פקח שהגיע למקום הוציא צו הפסקת עבודה לאתר הבנייה.

2018-06-27_203450

עטאף אחמד פיאד קבהא שנהרג אתמול בחריש (צילום: הקבוצה למאבק בתאונות בניין)

יצוין שהחברה הקבלנית הבונה באתר היא דונה. בקבוצה למאבק בתאונות בניין ציינו כי בפברואר השנה נהרג באתר החברה באשקלון, מועתסם עזאדין אלעבאסי, צעיר פלסטיני בן 23 משכונת סילוואן בירושלים המזרחית, אשר יצא לעבוד במהלך חופשת הסמסטר שלו כסטודנט שנה רביעית לרפואה באוניברסיטה בטורקיה.

בשבת האחרונה נהרג ג'מאל האני אחמד עליאת, בן 23, תושב הכפר דיר אבו דאיף שליד ג'נין, במהלך עבודתו כשנפל מגובה באתר בנייה בנצרת עילית. הוא נפל לתוך פיר מעלית מגובה של כ-12 מטרים ואיבד את הכרתו. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בו פעולות החייאה, אך לבסוף נאלץ לקבוע את מותו במקום.

עו"ד הדס תגרי, מהקבוצה למאבק בתאונות בניין, מסרה כי מספר העובדים שנהרגו מתחילת השנה באתרי הבנייה גבוה בכ-30% ממספרם בתקופה המקבילה אשתקד "דבר המעיד על כישלון מהדהד של ההרתעה והאכיפה והתמשכותה של ההפקרות הבטיחותית באתרי הבנייה".