נפל לתוך פיר מעלית: עובד בניין פלסטיני נהרג בתאונה עבודה בנצרת עילית

ג'מאל האני אחמד עליאת, בן 23, תושב הכפר דיר אבו דאיף שליד ג'נין, נהרג אתמול (שבת) במהלך עבודתו כשנפל מגובה באתר בנייה בנצרת עילית. הוא נפל לתוך פיר מעלית מגובה של כ-12 מטרים ואיבד את הכרתו. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בו פעולות החייאה, אך לבסוף נאלץ לקבוע את מותו במקום. עליאת הוא העובד ה-18 שנהרג מתחילת השנה בתאונות בניין.

2018-06-24_194942

צוות מגן דוד אדום בפתח אתר הבניין בו נהרג אתמול ג'מאל האני אחמד עליאת (צילום: מד"א)

פרמדיק מד"א עודאי בסול מסר: "כשנכנסו לאתר הבניה הפועלים הובילו אותנו לבור עם מים שבתוכו שכב הפצוע שנפל מגובה כשהוא מחוסר הכרה, יחד איתם חילצנו אותו לחצר האתר, הוא היה מחוסר הכרה וללא סימני חיים ולאחר בדיקות רפואיות שביצענו בו בשטח לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

הר יונה ג' היא שכונה חדשה הממוקמת בקצה הצפוני של נצרת עילית על אדמותיהם לשעבר של הכפרים עין מאהל וכפר כנא. אכלוס השכונה החל בשנת 2014, ועל פי התכניות צפויות לקום בה בסופו של דבר כ-3,000 דירות המיועדות למגזר החרדי.

עו"ד הדס תגרי, מקבוצה למאבק בתאונות בניין מסרה "ג'מאל עליאת ז"ל הוא העובד ה-18 שנהרג באתרי הבנייה מתחילת השנה, דבר המהווה עליה של 30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וזאת כאשר תקופת הקיץ שהיא המסוכנת ביותר מתחילה רק עכשיו. בראש הרשימה ניצב רשם הקבלנים במשרד השיכון, אשר כפי שהצביע מבקר המדינה בדו"ח חריף אודות פעולותיו שהתפרסם לאחרונה, נמנע בעקביות מנקיטת צעדים רגולטוריים כנגד חברות קבלניות השבות ומזלזלות בבטיחות עובדיהן. משטרת ישראל ומשרד המשפטים מצדם מפגינים אוזלת יד משוועת בחקירת תאונות קשות ובהגשת כתבי אישום כנגד האחראים ברשלנותם לפגיעה בעובדים, ומשרד העבודה והרווחה ממשיך להקצות משאבים מעטים מדי באופן קיצוני לפיקוח על בטיחות העובדים. נוכח הפיקוח וההרתעה הדלים, ההפקרות הבטיחותית באתרי הבנייה ממשיכה באין מפריע".

יצוין שהבוקר (ראשון), עובד בן 56 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה באתר בנייה ברחוב התפוח בזכרון יעקב. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה עם חבלות בפלג גופו העליון.