נפטרה מפצעיה פעילת זכיות נשים בלוד; פעיל חד"ש באום אל-פאחם נפצע מיריות

סיהאם אזבארקה, פעילה למען זכויות נשים מעמותת "נעם – נשים ערביות במרכז", שנורתה בתחילת השבוע בביתה בלוד, מתה אתמול (שלישי) מפצעיה. מותה של אזבארקה, בת 29 נקבע בבית החולים אסף הרופא. אזבארקה ישבה בבית עם אחיה, בן 20, ורעול הפנים נכנס עם אקדח שעליו משתיק קול וירה בה. האח התחיל לזעוק, הרוצח כיוון לעברו את האקדח, איים שירצח אותו אם לא ישתוק ועזב את המקום.

2017-03-29_184318

ד"ר זיאד מחמיד, שנפצע קשה אתמול באום אל-פאחם (צילום: אל אתיחאד)

 

בעקבות הרצח מסרה חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד"ש-הרשימה המשותפת), יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה ולשוויון מגדרי, אמרה: "גל האלימות שמכה באוכלוסייה הערבית בכלל ובנשים הערביות בפרט נמשך, והמשרד לביטחון הפנים רק סופר קורבנות בלי להתערב. למשטרת ישראל יש את האמצעים והטכנולוגיה למיגור התופעה, אך ההחלטה ואוזלת היד היא פוליטית. הכלים והתוכניות הונחו בפני הממשלה, דרישותינו מהמשרדים והמשטרה מועלות כל הזמן אך כנראה שמי שבידו ההחלטה מרוצה מהמצב הקיים".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), אמר בעקבות מותה של זבארקה כי "עלינו לעמוד מאוחדים במאבק באלימות בכלל ובאלימות כנגד נשים בפרט. אנחנו חייבים להיות מסוגלים להישיר מבט לעיני ילדנו ולומר להם שעשינו הכל על מנת להוציא את הנגע הנורא הזה מאיתנו". עודה האשים את המשטרה ב"הפקרת המרחב הציבורי לידי עבריינים ובזלזול בוטה בביטחון האישי של האזרחים הערבים. הרצח הנורא הזה חייב להיחקר עד למציאת העבריינים והטלת מלוא חומרת הדין".

יצוין שמאז 2011 נרצחו עשר נשים ערביות ברמלה ובלוד. כמה מהן נרצחו בידי קרובי משפחתן, אך הרצח של רובן לא פוענח. באזור ישנן משפחות שבהן נרצחו בשנים האחרונות נשים רבות – למשל, משפחת גאנם, שבה נרצחו בין 2000 ל-2007 שמונה נשים.

ועוד: שלושה בני אדם נפצעו אתמול מירי על אטליז באום אל־פחם — אחד מהם נפצע קשה ושניים קל. הם פונו לבית החולים העמק בעפולה, ונמסר שלא נשקפת סכנה לחייהם. זהו אירוע הירי השני בעיר ביממה האחרונה. בתגובה הכריזה הבוקר עיריית אום אל־פחם על שביתה בכל מוסדות העירייה, למעט בתי הספר וקראה לקיים הפגנה בשבוע הקרוב מול המשרד לביטחון פנים בירושלים בשבוע הבא.  בירי בשכונת עין ג'ראר בעיר שנפצע קשה הרופא זיאד מחמיד שהיה לקוח במקום. כך נמסר הבוקר בעיתון "אל אתיחאד". ד"ר מחמיד הוא מזכיר חד"ש בעיר.