נעצרו ראשי הקומוניסטים בסודאן בעקבות ההפגנות נגד יוקר המחייה

משטרת סודאן דיכאה אתמול (שלישי) ביד קשה הפגנה של המפלגה הקומוניסטית נגד יוקר המחיה בקרבת בית הנשיא בבירה חרטום. דובר המפלגה, עלי סעיד, מסר כי בתום ההפגנה שירותי הביטחון עצרו את המזכ"ל מוכתר אלח'טיב ובימים האחרונים חברים רבים של הוועד המרכזי. כמו כן, מזה כ-10 ימים המשטרה מונעת את הדפסת העיתון הקומוניסטי "אל מידאן" והפצתו. עוד נמסר כי עשרות מפגינים, יחד עם עיתונאים ועוברי אורח נערצו אף הם ביניהם כתבים של סוכנויות ידיעות רבות. "אין לנו מושג לאן נלקחו מנהיגי המפלגה, איפה הם עצורים ומהם תנאי מעצרם", הוסיף סעיד לכתבים.

ממשלת סודאן, בראשה עומדת המפלגה האסלאמיסטית הימנית, הנהיגה לאחרונה שורה של רפורמות כלכליות בהתאם להמלצות קרן המטבע הבינלאומית. זאת כמה חודשים לאחר שממשל טראמפ הסיר מעליה את הסנקציות, חלקן בנות יותר מ-20 שנה.

2018-01-17_200114

מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית של סודאן, מוכתר אלח'טיב, במסיבת עיתונאים (צילום: הומניטה)

בטרם ההחלטה על ביטול הסובסידיות ויציאת אלפים לרחובות סודאן בשבועיים האחרונים, זינק מחירו של שק קמח (50 ק"ג) מ-165 דינר (כ-23 דולר) ל-550 דינר (כ-78 דולר). כבר לפני הקיצוץ, התמודדו חלקים גדולים מאוכלוסיית סודאן עם מחסור במזון שגרר רעב כבד. המונים יצאו לרחובות בשבועות האחרונים בשל עליית מחיר הקמח.

עוד על ההפגנות נגד יוקר המחיה והמדיניות הניאוליברלית של ממשלות האזור, בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמוד 6):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018break/01/G03_2018.pdf