נמשכת ספירת הקולות בהסתדרות; נציגי חד"ש בראש המרחב ונעמ"ת במשולש הדרומי

בתום ספירת הקולות במרחב ההסתדרות במשולש הדרומי עולה כי מועמדי חד"ש לראשות המרחב ונעמ"ת זכו לניצחון. ג'מיל אבו ראס, המכהן בתפקיד יו"ר המרחב, זכה ל-2006 קולות (76%) לעומת 647 קולות שניתנו ליריבו. מייסם ג'לג'ולי, אף היא מכהנת בתפקיד יו"ר נעמ"ת במרחב, זכתה ל-1375 קולות (80%) לעומת 347 קולות ליריבתה. יצוין שאין מערערים על טוהר הבחירות במרחב זה. מחוזות מק"י וחד"ש במשולש פרסמו אמש (רביעי) ברכות חמות לנחברים. יצוין שאבו ראס הוא חבר הלשכה הפוליטית של מק"י ופעיל ותיק בסיעת חד"ש בהסתדרות.

2017-05-25_210855

ג'מיל אבוראס ומייסם ג'לג'ולי (צילום: חד"ש)

יצוין שבעקבות עתירה של סיעת הבית החברתי בראשות ח"כ שלי יחימוביץ', נשיא בית הדין המחוזי, השופט איתן אורנשטיין, הורה הלילה לעצור את ספירת הקולות של הבחירות להסתדרות ולנעמ"ת שנערכו ביום רביעי האחרון. זאת, בשל טענות לזיופים ואי סדרים. בדיון שנערך בשעות הצהריים, הורה השופט אורנשטיין לחדש את ספירת הקולות החל משעה 14:30.

אורנשטיין קבע בהכרעתו: "צריך לסיים את המיון והספירה, תוך פיקוח כמובן כמה שיותר מהר. תרשמו את כל הטענות. צריך גם לבדוק את הפער, כי גם כשיש פגמים מהותיים צריך שהם ישפיעו על התוצאה הסופית, אחרת זה לא רלוונטי ולא יקדם אותנו. תראו מה הפער, אם בכלל. אחרי שתעכלו, נבדוק ותשקלו את הצעדים". "לכל סיעה נשמרת הזכות להסתייג מספירה מסוימת. ועדת הבחירות תגבש ותבצע הבדיקות שטעונות בדיקה. לאחר קבלת התוצאות שמורה לכל צד הזכות לפנות בכל טענה לרבות בקשה לפסילת הבחירות", הוסיף.

באי כוחה של יחימוביץ' הביעו מורת רוח מהחלטת השופט וביקשו 10 דקות התייעצות. על כך ענה אורנשטיין: "אנחנו בזמן פציעות ואין לנו את הלוקסוס הזה. מאזן הנזקים מול עיניי. אני מצפה שתגידו לי כן ואל תתמקחו איתי".

עם זאתהדיון יצא להפסקה בת 10 דקות שבסיומה הודיע בא כוחה של יחימוביץ', כי בכוונתם לקבל את הצעת אורנשטיין, אך גם לעתור לביטול הבחירות.

בתגובה שהגישו לקראת הדיון, טענו ועדת הבחירות של ההסתדרות ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן כי החלטת השופט אורנשטיין לעצור את ספירת הקולות היא מקרה חריג ביותר, כמעט חסר תקדים, המוריד הלכה למעשה לטמיון מעל 40 מיליון שקלעוד נטען כי צו המניעה הזמני שנתן אורנשטיין גורם להסתדרות נזקים כספיים כבדים, נזק תדמיתי כבד וכי קיים חשש ממשי מפגיעה קשה, אולי בלתי הפיכה, ביכולת להשלים בהצלחה את הליך הספירה

עוד טענה ועדת הבחירות להסתדרות כי 780 מתוך 792 הקלפיות במקומות המגורים כבר נספרו, ו-70% מהקלפיות במקומות העבודה מוינו, כך שלא ניתן להתחקות כעת אחר הקולות שהיו בהן, ולכן אין שום טעם במהלך של עצירת הספירה בבחירות.