נמשכת השביתה של עובדי מפעל טבע בקרית שמונה; הסגל הזוטר החרים 'הרמת כוסית'

כ-250 עובדי מפעל טבע "מיגדה" בקריית שמונה שישהו אמש (ראשון) את השביתה שהחלו בה אתמול שבו הבוקר לשבות. זאת, לאחר פיצוץ נוסף המו"מ בין העובדים וההסתדרות לבין ההנהלה, לקראת הסכם שיבטיח את זכויות העובדים בעת מכירת המפעל.

2018-09-03_201618

הפגנת עובדי מיגדה שבקרית שמונה, בדצמבר אשתקד (צילום: ההסתדרות) 

השביתה החלה חודשיים לאחר שהעובדים הכריזו על סכסוך עבודה. לדברי העובדים הסיבה לכך היא חששם לעתידם התעסוקתי על רקע כוונת החברה למכור את המפעל.

 עובדי מפעל מיגדה בקריית שמונה היה בין אלה ש"ניצלו" מחרב הקיצוצים של הנהלת החברה, שהודיעה על סגירת מפעלים ופיטורים המוניים בסוף השנה שעברה. נציגי ההנהלה הצהירו כבר בתחילה כי מפעל מיגדה בקריית שמונה לא יסגר כמו מפעלים אחרים בישראל.

לפני כחמישה חודשים עדיין בחנו בחברה את מכירת המפעל בקרית שמונה והמרכז הלוגיסטי בשוהם, אך גורמים בחברה טענו גם אז כי מרכזים אלה לא ייסגרו גם אם לא יימצא להם מוכר, מכיוון ש"מייצרים רווח לחברה".

באותה תקופה הודיעו בטבע על סגירת המפעל באשדוד אשר לא היה בתחילה בין המפעלים שיסגרו בוודאות, ונבחנה האפשרות למצוא לו קונה. משלא נמצא כזה הודיעו בחברה על סגירתו ופיטורי העובדים. כעת נראה כי העובדים בקרית שמונה חוששים שגורלם יהיה דומה.

אנשי הסגל הזוטר באוניברסיטת תלאביב החרימו הבוקר את טקסי הרמת כוסית לקראת השנה החדשה שנערכו בקמפוס שברמת אביב. זאת, במסגרת סכסוך העבודה בין ההנהלה לבין הארגון לחידוש ההסכם הקיבוצי. יצוין שהמו"מ הממושך של ארגוני הסגל הזוטר באוניברסיטאות עם ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) נתקל שוב באחרונה בקשיים משמעותיים. זאת, בעקבות התנהלות כוחנית ומזלזלת של ור"ה והנהלת האוניברסיטה. "אנו חוששים שפתיחת שנת הלימודים הבאה בסכנה", נמסר. יצוין שארגוני הסגל הזוטר באוניברסיטאות תל–אביב, חיפה, בן גוריון, בר אילן, העברית והטכניון כבר שבתו "שביתת אזהרה" במשך שעתיים ב-20 במארס האחרון.

תוקפו של ההסכם הקיבוצי פג ב-2014, ו"מזה זמן רב אנו מנהלים מו"מ ארוך ומתיש על הסכם שכר חדש. מו"מ זה עומד על סף פיצוץ בשל סירובם המתמשך של וועד ראשי האוניברסיטאות בכלל ושל הנהלת אוניברסיטת תל–אביב בפרט להתייחס לטיוטה עם הערות ותיקונים ששלחנו להם כבר במאי 2018, ורצונם לכפות עלינו את הטיוטה שהם עצמם ניסחו".