נמשכת השביתה של מאות עובדי חברת פסגות – הפגינו במרכז ת"א

עובדי בית ההשקעות פסגות הודיעו בתחילת השבוע כי ישבתו החל מיום ראשון למשך יומיים לפחות, אבל השביתה נמשכת זה חמישה הימים. העובדים הפגינו הבוקר (חמישי) במרכז תלאביב. זו ההפגנה השנייה של עובדי בית ההשקעות הגדול בישראל, השבוע, בתלאביב. אל ההפגנה שנערכה הבוקר הצטרפו פעילי פורום העובדים של חד"ש בתלאביב ויפו שהביעו תמיכה במאבק העובדים.

ועד עובדי פסגות המאוגד בכוח לעובדים הודיע אמש על המשך שביתה גם היום. העובדים מוחים על סירוב ההנהלה להתקדם במו"מ, ועל פערים במו"מ לכינון הסכם קיבוצי ראשון בחברה. "לפני מעל חודש וחצי הכרזנו על סכסוך עבודה במטרה לאותת למקבלי ההחלטות בחברה שהגיע הזמן לשים את המו"מ מאחורינו לטובת העובדים והחברה. הספקנו מאז גם לצאת לשביתת אזהרה בת יום אחד והעובדים אף נטשו את העמדות לפני שבועיים, אך ההנהלה מסתגרת בעמדותיה בכל נושא תוספות השכר, לא מניחה על שולחן המו"מ בשורות לעובדים ומעדיפה כל פעם מחדש למתוח את חבל הסבלנות של העובדים", אמר שלומי לוגסי יו"ר ועד העובדים.

"העובדים מבינים שהתנגדות ההנהלה נועדה למריחת זמן נוסף, כנראה לטובת בעלת השליטה בחברה, ולא מוכנים לחזור לעבודה ללא הישג משמעותי, כל הניסיונות במהלך השבוע האחרון להפסיק את השביתה נבלמו בבקשות חד צדדיות ללא שום בשורה לעובדים", הדגיש לוגסי.

כאמור, ביום ראשון הפגינו העובדים מול משרדי התאגיד הבריטי אייפקס בעלת השליטה בחברה. "ראשי אייפקס מחזיקים בחבל  משני הקצוות – מצד אחד נמנעים מכל התייחסות למו"מ בפסגות, מאידך מפעילים לחץ על הנהלת פסגות להקשיח עמדות במו"מ". אומרים בוועד העובדים.

2018-06-28_203705

הפגנת עובדי פסגות מול משרדי אייפקס (צילום: כוח לעובדים)

סלע המחלוקת המרכזי במו"מ הוא דרישת העובדים לשיפור בתנאי השכר, לאחר שבארבע השנים האחרונות לא היה בחברה עדכון שכר. "נראה כי מבול הפניות והתפעול השוטף הולך ונערם וההנהלה מנהלת משחקי אגו על גב העובדים והלקוחות" אמר בן אשכנזי חבר ועד נוסף. "דרישותינו בסיסיות. ביטחון תעסוקתי ותוספות שכר הוגנות. כל שנדרש הוא מו"מ אינטנסיבי עד לחתימה על מסמך הבנות כללי אשר יצעיד את החברה לעידן חדש ביחסי העבודה. בינתיים ההנהלה תחת לחצי אייפקס מעדיפה להסתכן בקנסות על פני קידום המו"מ".