נמשכת השביתה במכללה האקדמית ת"א-יפו; החל קמפיין נגד סגירת הטלוויזיה החינוכית

שביתת הסגל המנהלי של המכללה האקדמית ת"איפו נכנסה הבוקר (חמישי) ליומה החמישי. אתמול הפגינו השובתות בקמפוס ודרשו לחתום עמן על הסכם קיבוצי. אל השביתה הצטרפו אנשי הסגל האקדמי הזוטר והבכיר; אף הם מאוגדים בכוח לעובדים. במהלך ההפגנה נמסר דיווח על המבוי הסתום במו"מ עם ההנהלה.

במחאה נאמר "יזמנו פגישה עם נשיא המכללה כדי לפתור את המבוי הסתום אליו נקלענו. נשיא המכללה התנה את קיום הפגישה בשורה של תנאים שמשמעותם הקפאת השביתה. באנו עם רצון אמיתי וכן לפתרון המשבר ונתקלנו בדלת סגורה, שוב.
אנו ממשיכות בקריאתנו ומעוניינות להיפגש בהקדם האפשרי ומבלי תנאים מוקדמים על מנת לפתור את המשבר. אנו מצפות מהנהלת המכללה לקחת אחריות ולקדם הצעת שכר משופרת משמעותית, נסיגה מהדרישה להחריג מההסכם מספר לא קטן של עובדות, ללא כל הצדקה, ולהפסיק את האפליה בין עובדים תקניים לשעתיים. אנחנו שוות יותר!".

2017-07-13_231335

ההפגנה שנערכה אתמול במכללת ת"איפו (צילום: ועד העובדים)

אחרי עובדי ערוץ 10 ורשות השידור, גם עובדי הטלוויזיה החינוכית החלו להשתמש במסך במאבקם כדי למנוע את הסגירה הצפויה של הערוץ. אתמול (רביעי) פורסם בעמוד הפייסבוק של החינוכית סרטון מיוחד, הקורא למנוע את הסגירה של התחנה שצפויה להתרחש באוגוסט 2018 .הסרטון שודר גם על מסך החינוכית. בהודעה נכתב: "מי שמכיר אותי יודע שבדרך כלל אני לא מבקשת שתשתפו פוסטים, אך הפעם הזו שונה. אתם כנראה לא יודעים זאת, אבל באוגוסט הבא אני צפויה להיסגר. עוד לא מאוחר להציל אותי. אל תסגרו את החינוכית. אנא שתפו". עד כה הסרטון זכה למאות לייקים ואלפי צפיות.

בתחילת יוני פורסם כי עובדי החינוכית החזירו את השידורים למתכונת המתוכננת בערוץ 11, של תאגיד השידור, כאשר התכנים משודרים בין השעות 16:30-12:00 ו"ערב חדש" הוקדמה ומשודרת בין 16:30-16:00. על פי חוק השידור הציבורי, החינוכית אמורה להמשיך לפעול במשך שנה ו-3 חודשים מיום העלייה לאוויר של "כאן", שחל ב-15 במאי 2017, אך לא ברור מה יעלה בגורל 180 העובדים, שהם עובדי מדינה.