נמשכת הפרובוקציה: מזכיר חד"ש בחיפה ר'גא זעאתרה נעצר שוב על ידי המשטרה ונחקר

רג'א זעאתרה, מזכיר חד"ש בחיפה, דובר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, שוחרר ממעצר לאחר שנעצר היום (שבת) בשעות הצהריים. זעאתרה נחקר בתחנה בחשד "להפרת סדר במקום ציבורי ולאיומים על עובדת בעירייה". זעאתרה, המכחיש כל קשר לחשדות המשטרה, שוחרר בערבות עצמית. זהו מעצרו השני של זעאתרה בשבוע האחרון. מנכ"ל מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים שנפצע במהלך מעצרו בהפגנה בסוף השבוע שעבר, ג'עפר פרח, מסר כי "מערכת הדיכוי הפוליטי עובדת שעות נוספות במחוז חיפה של המשטרה".

המעצר הפרובוקטיבי בא בעקבות תלונה שהגישה מנהלת מתחמים מיוחדים ונציגת ראש מינהל תפעול בעיריית חיפה ביום חמישי. זאת, לאחר שבדף הפייסבוק של זעאתרה הופיעה תמונתה של המתלוננת בעת שהיא משדלת בעלי עסקים במושבה הגרמנית להתנגד לקיומן של הפגנות בסביבתם ובאמצעות התקשורת לקרוא לעירייה ולמשטרה למנוע אותן.

2018-05-26_193154

רג'א זעאתרה (מתוך סרטון בפייסבוק)

פעילי חד"ש בחיפה גינו את חקירת המשטרה ואת התלונה נגד זעתרה, המשמש גם כמזכיר מק"י בעיר, ומסרו "זהו צעד נוסף במסע ההתנכלות נגד מק"י וחד"ש בגלל עמידתן האיתנה במאבק נגד הכיבוש ולמען הקמת מדינה פלסטינית לצידה של ישראל ובייחוד בגלל הפעילות הענפה בסוף השבוע שעבר – לאחר ההרג ההמוני של תושבי עזה בתוך שטחה של הרצועה".

השבוע הוקיעו מק"י וחד"ש את אווירת ההסתה המסוכנת נגד הציבור הערבי בחיפה, את הניסיון להשתיק את המחאה נגד פשעי הכיבוש בעזה ולפגוע בחופש הביטוי. "אנו דוגלים בקיום משותף המושתת על שוויון וכבוד הדדי בין כל תושבי העיר חיפה, להבדיל אלף הבדלות מדו קיום של סוס ורוכבו שבו יש אזרחים סוג א' ואזרחים סוג ב'. אנו מוקיעים את היגררותו של ראש העיר יונה יהב אחר ההסתה המתלהמת. זהו אות קלון על מצחו ופגיעה קשה במרקם היחסים בין יהודים לערבים בחיפה ובמעמדה הייחודי כעיר פלורליסטית ומתקדמת". עוד הדגישו ש"הציבור הערבי וכל האזרחיות והאזרחים השפויים בחיפה לא ישתקו נמשיך להפגין יחד יהודים וערבים ולמחות נגד ההרג והמצור בעזה. נמשיך להיאבק למען שלום צודק, שוויון מלא וחיים משותפים בין שני העמים בארץ ובעיר".