נמשכות מחאות העובדים בלבנון בגלל יוקר המחיה והאבטלה הגוברת  

נמשכות ההפגנות המחאה ברחבי לבנון ביום שלישי בלילה אחרי שהמטבע הלבנוני הידרדר לשפל חדש מול הדולר– עוד סימן למשבר הכלכלי והחברתי הקשה שבו שקועה המדינה. בינתיים אין באופק סימן לכך שהמאמצים להקים ממשלה בורגנית חדשה יצלחו. כך מסרה היום המפלגה הקומוניסטית הלבנונית. המפגינים מסרו כי בסוף השבוע הקרוב צפויות מחאות גדולות בכל המרכזים העירוניים והודעות על כך מופצות ברשתות החברתיות.

השפל של הלירה הלבנונית נרשם אחר הצהריים, כשלזמן קצר נסחר המטבע המקומי ב-10,000 לירות לדולר. השיא השלילי הקודם נרשם ביולי, אז נמכר לזמן קצר הדולר תמורת 9,900 לירות בשוק השחור. השער הרשמי עומד כעת על 1,520 לירות לדולר.

מפגינים מתאספים בבעלבק בבקעת הלבנון, הבוקר, לקראת חסימת כבישים (צילום: המפלגה הקומוניסטית הלבנונית)

 

 

אמש (רביעי) ובדומה ליום שלישי אחרי רדת השמש זרמו מפגינים נוספים לרחובות, והם חסמו את הכבישים המרכזיים המחברים את ביירות לצפון המדינה, לדרומה ולאזור הבקעה שבמזרחה. הבוקר מפגינים חסמו כבישים בכניסה לטריפולי, בבעלבק, בתוך הבירה ביירות וכבישים נוספות. קריסתו של המטבע הלבנוני גורמת לעובדים  ולמובטחים רבים לשקוע בעוני. אם לפני המחאה נגד הממשלה ב-2019 עמד שכר המינימום בלבנון על כ-1,500 שקל לחודש, כעת הוא עומד על כ-220 שקל בלבד. אוכלוסיית לבנון מונה כ-6 מיליון איש, וכחצי ממנה הידרדרה אל מתחת לקו העוני בעקבות המשבר.

 

דיווח של המפלגה הקומוניסטית הלבנונית על המחאות (בערבית):

http://www.lcparty.org/lebanon/item/35773-2021-03-03-01-05-50