נמשכות הפגנות הזעם באום אל-פחם לאחר רצח ילד ודודו באירוע משפחתי

נמשכות הפגנות הזעם בעיר אום אלפחם לאחר רצח ילד ודודו ביום שלישי האחרון בעת אירוע משפחתי. הפגנה נוספת נערכו אתמול (רביעי) בעיר במחאה על אוזלת ידה של המשטרה בהתמודדות עם הנשק והרוצחים.

משעות הבוקר הוכרזה שביתה כללית והתקיימו ביישוב כמה הפגנות. המפגינים טוענים כי "במצב הזה עדיף שניקח אחריות ולא נסמוך על המשטרה שמקבלת תקציבים ולא מתמודדת עם סוחרי הנשק והפשע המאורגן". המפגינים התעמתו עם השוטרים שבמקום.

2018-04-19_161608

צעירות מפגינות נגד האלימות, אמש, באום אלפחם (צילום: פאנט)

כאמור, ילד בן 13 ודודו בן 40, נורו למוות בשעות הלילה ביום שלישי. פרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום ניסו לבצע בהם פעולות החייאה ופינו אותם לבית החולים העמק בעפולה אך מותם נקבע בדרך. הילד שנרצח הוא פרסאן אבו מקלד. עמו נרצח דודו שפיק אבו מקלד. שלושה פצועים נוספים פונו במצב קל.

חבר הכנסת יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) התייחס לאירוע הירי ואמר כי "הנתונים שקיבלתי מהמשרד לביטחון פנים חושפים שמתוך יותר מ-520 תיקי חקירה שנפתחו בשלוש השנים האחרונות בגין אירועי ירי באום אלפחם, רק שישה כתבי אישום הוגשו. זה שיעור של אחוז אחד בלבד של הגשת כתבי אישום. עבריינים מרגישים שיש להם יד חופשית לפעול, ללא דין וללא דיין, כל עוד הקורבנות הם בתוך החברה הערבית".