נמשכות המחאות נגד תכנית הסיפוח: יפגינו בת"א, בכפר קרע ומול קונסוליית ארה"ב בי-ם

תנועת נשים עושות שלום מצטרפת למחאה נגד תכנית הסיפוח של ממשלת הימין וחברותיה יפגינו הערב (חמישי). "12 יום לפני תאריך היעד להתחלת הסיפוח נשים עושות שלום מגיעות למחלף השלום בקריאה: הסיפוח חוסם את השלום. נצא לעצור את הסיפוח, כדי להגן על החיים, להגן על הבית, להגן על ילדינו. מכל רחבי הארץ נגיע אל קריית הממשלה ומשרד הביטחון ונקרא בקול גדול לממשלה החדשה: עצרו את הסיפוח! התחילו בתהליך מדיני!", נמסר מהתנועה. ההפגנה תיערך בשעה 17:00 תחת הכותרת "עוצרות את הסיפוח עושות שלום".

יצוין שמחר תתקיים הפגנה ערביתיהודית נוספת תחת הכותרת "לא לכיבוש ולסיפוח, כן לשלום ולדמוקרטיה". בכניסה לכפר קרע בשעה 14:30 "נשתתף כולנו בעמידת מחאה משותפת נגד הסיפוח ונגד הכיבוש", נאמר בהודעה של "אזרחים למען שלום ודמוקרטיה בוואדי עארה".

כמו כן, פעילי שמאל נוספים עומדים להפגין נגד הסיפוח מול הקונסוליה של ארה"ב במערב ירושלים שברחוב אגרון בקרבת בית ראש הממשלה ביום שישי, 26 ביוני, בשעה 14:15. מ"פועלות" נמסר ש"למרות המאמץ מצד אינספור גורמים שונים ואף מנוגדים 'לקבור' את הסדר שתי המדינות בין הים התיכון לירדן – להסדר זה אין תחליף. הסיפוח של חלקים מהשטחים הפלסטינים הכבושים, או עסקת המאה של טראמפ, הוא ניסיון נואל של ממשלת ישראל לגזול את האדמות הפלסטיניות הכבושות, לגזול את עצמאותם של בני העם הפלסטיני, לקחת את כל זכויותיהם ולבטל כל הסדר שלום ולהפוך את השטח הכבוש לשטח ישראלי באופן מוצהר".

לדברי הקבוצה "הקמת מדינה פלסטינית היא דרישה לגיטימית של בני העם הפלסטיני החיים בשטחים שנכבשו ב-67' ועד היום נכפה עליהם ממשל כיבוש צבאי מצד ישראל. הקמת מדינת פלסטין העצמאית אינה תלויה ברצונה הטוב או הרע של ממשלה נבחרת בישראל ואינה תלויה במשא ומתן אלא תנאי מוקדם לו. לא ייתכן שמצדו האחד של שולחן המשא ומתן עומדת מדינה ריבונית ללא ספק, ובצדו האחר ישות לאומית שזכותה להפוך למדינה היא אחד מנושאי המשא ומתן".

"רק הכרה חד צדדית, בלתי מותנית, בלא תנאים מוקדמים וכלל עולמית במדינה פלסטינית ריבונית בגבולות השטחים שנכבשו על ידי ישראל ב1967 ורק הכרה בזכות השיבה או הפיצויים לפליטים הפלסטינים מ1948 תאפשר כינון חברה דמוקרטית ושוויונית בישראל שבגבולות הקו הירוק לכלל האזרחים והאזרחיות החיים בה. הקמת מדינת פלסטין עצמאית תאפשר את חיזוק מעמד העובדים מול התאגידים, בעלי ההון, ומול הגורמים הניאו קולוניאליים המרוויחים מניהול הסכסוך והמלחמה ושולטים במשאבים השייכים לשני העמים באמצעות הכיבוש וניצול העובדים משני העמים. הקמת מדינת פלסטין עצמאית תביא שלום צודק לאזרחי ואזרחיות פלסטין וישראל ולתושבי האזור כולו", הדגישו.

פרטים נוספים על ההפגנה "עוצרות את הסיפוח" הערב:

https://www.womenwagepeace.org.il/events/ozrot-shalom-bridge

פרטים נוספים על ההפגנה, מחר, בכפר קרע:

https://www.facebook.com/events/585890688999643/

עוד בנושא בגיליון בשער האחורי של גיליון השבוע של "זו הדרך":

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/06/G25_2020.pdf

על הפגנת האלפים נגד הסיפוח שנערכה בכיכר רבין בתלאביב, בשער הקדמי ושער האחורי בגיליון "זו הדרך" של השבוע שעבר:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/06/G24_2020.pdf