נמשך קמפיין איסוף תרופות ותרומות עבור נפגעי עזה; ביום שישי: מחאה יהודית-ערבית בחיפה

ביום שישי הקרוב, 1 ביוני, יתקיים בחיפה אירוע מחאה בדרישה להסיר את המצור על רצועת עזה ולהפסיק את הירי הקטלני על המפגינים הפלסטינים. ביוזמת מק"י וחד"ש ותחת הכותרת: "שרשרת הסולידריות חיפהעזה", המחאה תחל בשעה 17:00 בכיכר אונסק"ו במושבה הגרמנית.

2018-05-30_193947

יציאה מנמל עזה של משט נגד המצור ביום שלישי בבוקר בהשתתפות שלוש סירות שעל סיפונן כמה עשרות פלסטינים, בשעות הערב מסר דובר צה"ל כי רק אחת הספינות "הצליחה להפר את הסגר הימי וחיל הים עצר אותה" (צילום: אקטיבסטילס)

המארגנים מסרו ש"תהלוכות השיבה בעזה הן הפגנות אזרחיות לא אלימות ולגיטימיות בדרישה להסיר את המצור, לסיים את הכיבוש ובדרישה לשיבת הפליטים הפלסטינים למולדתם שממנה גורשו לפני 70 שנים, בנכבה של שנת 1948. על ההפגנות האזרחיות האלה הגיבה הממשלה באש ודם: מאות חללים ואלפי פצועים. ממשלת הדמים טועה כאשר היא מניחה שבכוח והרג ניתן להכניע עם שנאבק על זכותו לחרות ולחיים בכבוד".

במקביל נמשך הקמפיין של איסוף תרופות ותרומות עבור נפגעי עזה הרבים ובני משפחותיהם. בעיר סכנין פעילי מק"י וחד"ש אספו תרומות בכ-200 אלף שקל ו-12 משטחי מזון. גם בנצרת, בחיפה, בגליל ובגוש דן נמסר על היענות גדולה לקמפיין.

יצוין שביממה האחרונה נרשמה הסלמה מסוכנת ברצועה וח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) הביע אמש חשש ש"ממשלת הימין הקיצוני מדרדרת אותנו למלחמה. התשובה להסלמה הנוכחית איננה עוד מרחץ דמים, עוד קרבנות ועוד משפחות שכולות בשני הצדדים, אלא עצמאות וביטחון לשני העמים, סיום הכיבוש והמצור, ועתיד של שלום צודק במקום מלחמה כוללת."

הסעות מתלאביב ויפו להפגנה בשישי:

https://goo.gl/BqgX22

ההפגנה בשישי בפייסבוק:

https://bit.ly/2s9wwDY

חשבון הבנק בו ניתן להפקיד תרומות עבור נפגעי עזה: בנק הפועלים (12), סניף נצרת 726, חשבון 122620.