נמשך המאבק לשחרור העובדות וילדיהן; ח"כ כסיף לדרעי: 'המפתח לתא שלהם בידיך'

המאבק הציבורי נגד גירוש העובדות מהפיליפינים וילדיהן שנולדו וגדלו בישראל נמשך. ח"כ עופר כסיף (חד"ש) שיגר בצהריים (רביעי) מכתב לשר הפנים אריה דרעי בו הוא דורש לשחרר את שלוש העובדות הפיליפיניות הכלואות יחד עם ילדיהן הישראלים. במכתבו כתב כסיף "כליאת ילדים הינה פשע נורא, אלימות חריגה כלפי תמימים גמורים, קטנים וחסרי אונים. המפתח לתא המעצר שלהם נמצא בידיך".

לאחר מעצרן השבוע של שלוש משפחות ראשונות התקיימה הבוקר הפגנת ילדים חבריהם של הילדים העצורים מחוץ למתקן המעצר של רשות ההגירה בנתב"ג ומאוחר יותר הפגנת אמהות וילדים מול בית ראש הממשלה בירושלים.

ילדים מפגינים הבוקר מול מתקן המעצר בנתב"ג ודרושים לשחרר את חבריהם לספסל הלימודים (צילום: ילדי ישראל)

 

אמהות וכמאה ילדיהן מיועדים לגירוש בעיקר מהקהילה הפיליפינית לאחר שבמשך שנים ארוכות לא ביצעה רשות ההגירה כל הליכים נגדם. פעמיים בעבר, ב-2005 וב-2010 בעקבות מאבקים ציבוריים דומים נתנה הממשלה מעמד קבע נקודתי למספר משפחות זרות שילדיהן נולדו בישראל והשתלבו בחברה הישראלית. המעצר הברוטלי שתועד לפנות בוקר ביום שני השבוע היה של ג'רלדין אסטה ושני ילדיה, בן עשר ובת חמש, כאשר דלת דירתם ברמת גן נפרצה והם נלקחו בכח למעצר ביחד עם אם ותינוקת שהתגוררו איתם והצטרפו לאם שלישית ובנה בן ה-12 שכבר נמצאים במעצר מאז יום ראשון.

במוצ"ש יתקיים מפגש פעילים תחת הכותרת "הם באים לקחת את הילדים". מארגני המפגש מסרו ש"ביום ראשון פקחי ההגירה לקחו את מייקל (12) ואמו פרסי מהבית, ומאז הם כלואים במתקן בנתב"ג. ביום שלישי פרצו לבית של קיאן (10) וקתרין (5) ואמם ג'רלדין, וכלאו גם אותם. הם בסכנת גירוש מיידי, וכמוהם עשרות ילדים ואמהות. זה קורה עכשיו. הגירוש כבר כאן! אבל אפשר לעצור את הגירוש! ארגון האמהות מוביל את המאבק הזה בהצלחה הולכת וגוברת מזה חודשים וזה הזמן להצטרף". המפגש יתקיים בשעה 20:00 ניפגש במשרדי קרן רוזה לוקסמבורג, שדרות רוטשילד 11 בתל אביב.

 

המפגש נגד גירוש במוצ"ש:

https://www.facebook.com/events/531516904256236