נמשך גל השביתות נגד ממשלת הימין בצרפת: הארוך ביותר מאז מאי 68'

גל השביתות הפוקד את צרפת, בייחוד שביתת הרכבות והתחבורה הציבורית נגד השינויים הניאוליברליים המתוכננים במערכת הפנסיה נכנסה ליומה ה30, והפכה בכך לשביתת הרכבות הארוכה ביותר שידעה המדינה מאז השביתה הכללית במסגרת מרד הפועלים והסטודנטים שהתקיימה ברחבי צרפת במאי 1968. השביתות ברחבי צרפת החלו בחמישי בדצמבר, והפכו אתמול (חמישי) לארוכות יותר משביתת הרכבות של 1987-1986, שנמשכה 28 ימים. כך מסר העיתון הקומוניסטי "הומניטה" היוצא לאור בפריז.

עובדים מפגינים במרכז פריז ב-26 בדצמבר האחרון (צילום: הומניטה)

גל השביתות הנוכחי שיבש את שירותי הרכבות והרכבת התחתית בפריז ובשאר המדינה במהלך תקופת חג המולד והשנה החדשה וממשיך לגרום לשיבושים קשים בתחבורה. חברת הרכבות הלאומית של צרפת מסרה כי מחצית מהרכבות המהירות לא פעלו היום. רק שני קווים של המטרו בפריז, המופעלים באופן אוטומטי, פעלו כרגיל, ואילו שאר הקווים פעלו מעת לעת או לא פעלו כלל.

איגודי העובדים נערכים לשביתה נוספת בשבוע הבא, השלישית בחודש האחרון, כאשר התלמידים ישובו לבתי הספר בצרפת ויחודש המשא ומתן עם ממשלת הימין. בנאום לרגל השנה החדשה ששודר בטלוויזיה ביום שלישי, שב נשיא צרפת עמנואל מקרון והכריז על מחויבותו לרפורמה במערכת הפנסיה, אולם קרא לממשלתו "למצוא דרך מהירה לפשרה" עם איגודי העובדים. אך האיגודים דורשים לבטל את הרפורמה כליל.

עוד על השביתה הכללית המתוכננת בצרפת, בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 10):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/01/G01_2020.pdf