נכשל ניסיון להפיכה צבאית של הימין בוונצואלה; הנשיא מדורו: נגן על הדמוקרטיה

מסוק משטרתי הפציץ הלילה (רביעי) את בית המשפט העליון ואת משרד הפנים בבירה קראקס, במסגרת ניסיון להפיכה צבאית של הימין שנכשל. הנשיא הסוציאליסטי ניקולס מדורו כינה את האירוע "מתקפה של טרוריסטים שמנסים לבצע הפיכה. נגן על הדמוקרטיה". "טרגדיה גדולה הייתה יכולה לקרות עם עשרות מתים ופצועים", אמר מדורו בנאום הטלוויזיוני לאומה.

2017-06-28_213637

השוטר אוסקר פרס בצילום שהפיץ ברשתות החברתיות (צילום: טוויטר)

מקורות רשמיים במדינה מסרו לסוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה", שכלי הטיס ירה 15 כדורים לעבר משרד הפנים, שם התאספו עשרות אנשים באירוע חברתי, ושיגר ארבעה רימונים לעבר בית המשפט העליון תוך כדי מפגש של כ-80 שופטים ועיתונאים. עם זאת, לא נרשמו נפגעים. נמסר שהרימונים שנורו לעבר בית המשפט העליון היו רימונים תוצרת ישראל "שמקורם בקולומביה".

זמן קצר לאחר המתקפה, גבר שהזדהה בשם אוסקר פרס העלה לרשת סרטון בו הוא מביע את התנגדותו ל"ממשלה הפושעת" במדינתו. בהודעתו המצולמת, אמר פרס כי הוא טייס ביחידה משטרתית מובחרת ודרש ממדורו לפנות את כיסאו. בעודו לבוש בחליפת טייסים ולצדו ארבעה חמושים בנשק אוטומטי, אמר פרס כי הוא מדבר בשם מה שהוא כינה "קואליציה של קציני צבא ומשטרה" ושל פקידים בכירים. ממשלת ונצואלה מסרה כי המסוק נגנב על ידי פרס, שהכריז על עצמו כמורד נגד מדורו.