נכשל ניסיון להפיכה צבאית ימנית בוונצואלה; מדורו: הובסו במהירות ובהצלחה

ממשלת ונצואלה הודיעה הבוקר כי עצרה כמה שבעה חברים בחוליה של הימין הקיצוני לאחר שניסו לפתוח במרד נגד ממשלתו של הנשיא הסוציאליסטי ניקולס מדורו. סגן ראש מפלגת השלטון הסוציאליסטית המאוחדת, דיוסדדו קאביו, כינה את האירוע שהתרחש בבסיס חיל שריון בעיר ונלסיה שבצפוןמערב המדינה כ"מתקפת טרור של הימין הפשיסטי". קבוצה של חמושים, שהגדירו עצמם כ"קצינים וחיילים" פרסמה סרטון שבו הכריזו כי הם פועלים נגד השלטון של מדורו. על כך מסרה סוכנות הידיעות של ונצואלה.

2017-08-07_205918

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, לידו: מפקד הצבא (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

הנשיא מדורו הוסיף כי כוחות הביטחון במדינה הביסו בהצלחה ובמהירות מתקפת טרור ושנחקרים אנשי החוליה שנעצרו. מוקדם יותר דווח כי אדם אחד נהרג ואחר נפצע קשה במתקפה בבסיס הצבאי.

בסרטון שפורסם אתמול, אדם שזיהה את עצמו כחואן קרלוס קגואריפנו, רב סרן לשעבר במשמר הלאומי שפוטר בעקבות ניסיון הפיכה נוסף בו לקח חלק בעבר, אמר: "אנו דורשים את גיבושה המיידי של ממשלת מעבר". כעשרה בני אדם במדי צבא הצטופפו סביבו. "זו לא הפיכה", הוא אמר, "זו פעולה צבאית ואזרחית לכינונו מחדש של הסדר החוקתי", הוסיף.

מדורו הודיע הבוקר כי האסיפה המכוננת החדשה הקימה "ועדת אמת" שתפעל להביא לצדק את האחראים לגל האלימות האחרון במדינה. בהופעתו השבועית בטלוויזיה הוסיף מדורו כי האסיפה פועלת להעברת חוק "נגד שנאה, חוסר סובלנות ופשיזם", שישמש להעמדתם לדין של המעורבים במחאה האלימה של הימין הפרואמריקאי נגד ממשלתו.