נכים וקשישים הפגינו בת"א ודרשו להגדיל קצבאותיהם ולהצמידן לשכר המינימום

המשטרה נאלצה אמש (שלישי) לחסום לתנועה את נתיבי איילון לכיוון דרום בין מחלף שבעת הכוכבים בהרצליה עד מחלף השלום בתל אביב למשך כחצי שעה. זאת, עקב הפגנת הנכים והגמלאים בצומת עזריאלי ליד מחלף השלום. כמאתיים פעילים הפגינו בעזריאלי שנחסם לכל הכיוונים. כך גם מחלף השלום.

2018-08-29_195358

הפגנת הנכים בנתב"ג ב-7 באוגוסט האחרון (צילום: הנכים הופכים לפנתרים)

המפגינים דרשו להשוות את קצבאותיהם לשכר המינימום, ונשאו שלטים בגנותו של שר האוצר משה כחלון וממשלת הימין. ההפגנה נערכה תחת הכותרת "צדק לכל הקשישים והנכים", נגד מדיניות הממשלה הממשיכה להתעלם ממצוקתם ומדרישתם לחיות בכבוד.

הנכים מקבלים מאז חודש מארס קצבה בסיסית בגובה של 3,270 שקל, בעקבות החוק שעבר לפני כחצי שנה בכנסת והגדיל אותה לראשונה זה 16 שנה. על פי החוק, הקצבה תעודכן בהמשך לסכום של 3,700 שקל, אך לא נקבע מועד מחייב ומנגנון הצמדה כלשהו. הנכים דורשים כי סכום הקצבה יעמוד על 5,300 שקלים, כגובה שכר המינימום, ויוצמד אליו.

אלכס פרידמן, יו"ר ארגון "נכה לא חצי בן אדם" מסר כי "הדרישה לקצבאות נכות וזקנה בגובה שכר מינימום היא צודקת, מוסרית ומתבקשת ליישום כצעד סופי בסאגה הארוכה הזאת".

ההפגנה אמש היא תוצאה של שיתוף פעולה בין ארגוני הנכים הפועלים להשוואת קצבאות הנכות לשכר המינימום ובין ארגונים שפועלים להעלאת קצבת הזקנה, וזאת לאחר שלאורך החודשים יוליאוגוסט ערכו הפגנות וחסימות, בין היתר בנתב"ג, וכן לאורך השנה החולפת.

יצוין שבשעות הלילה ובמסגרת המחאה שנערכה בשעות הערב בתלאביב, שני כלי רכב חסמו את הכניסה לנתב"ג.