ניצחון לנשיא הסוציאליסטי מדורו בבחירות לאסיפה המכוננת בוונצואלה

אזרחי ונצואלה בחרו אתמול (ראשון) את נציגיהם לאסיפה המכוננת החדשה, שאת הקמתה מקדם הנשיא ניקולס מדורו במטרה לבסס את השיגי שלטונו הסוציאליסטי. ועדת הבחירות בוונצואלה פרסמה הבוקר כי בבחירות הצביעו שמונה מיליון אזרחים, שהם יותר מ-41% מבעלי זכות הבחירה במדינה. האופוזיציה הימנית והפרואמריקאית קראה להחרים את הבחירות. כך מסרה בצהריים סוכנות הידיעות של ונצואלה. הנשיא מדורו הכריז הבוקר: "זהו ניצחון גדול למהפכה".

2017-07-31_204743

כרזה של המפלגה הקומוניסטית לקראת הבחירות "יש להצביע למען אסיפה מכוננת מהפכנית"

לפחות 12 בני אדם נהרגו ביממה האחרונה ברחבי המדינה. מפגינים ממתנגדי הממשלה יצאו רעולי פנים לרחובות, הרסו מבני ציבור כגון מרפאות ומשרדים והקימו מחסומים מאולתרים נגד כוחות הביטחון הרבים. רוב הרחובות בשכונות האמידות בבירה קראקס נחסמו ובשכונות אלה הקלפיות נותרו ריקות. בין ההרוגים: שני מועמדים מן השמאל לאסיפה המכוננת שנרצחו בעת ששהו בבתיהם.

גורמים רשמיים בארה"ב אמרו אמש כי ממשל טראמפ שוקל להטיל על ונצואלה סנקציות הקשורות לתעשיית הנפט, המשאב המרכזי שעליו מתבססת כלכלת המדינה. זאת, בתגובה לבחירות להאסיפה המכוננת. על אף שעדיין לא התקבלו החלטות סופיות בנושא, הגורמים טוענים כי נשקלות גם סנקציות על בכירים בממשלה בוונצואלה. הנשיא מדורו תקף את נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בנאום שנשא לאחר הבחירות. "דובר ממשל הקיסר טראמפ אמר שלא יכבד את תוצאות הבחירות", אמר מדורו והדגיש "מה אכפת לנו לכל הרוחות מה שחושב טראמפ, הכי חשוב מה חושב העם בוונצואלה!".

יצוין ששורה של ארגונים ותנועות של השמאל העקבי, ביניהם המפלגה הקומוניסטית של ונצואלה, לקחו חלק בבחירות והעמידו מועמדים לאסיפה המכוננת בכל מחוזות המדינה. סיסמת "החזית העממית האנטיאימפריאליסטית ואנטיפשיסטית" הייתה: "לא לארה"ב, לא פשיזם ולא לשחיתות: כל הכוח לעם העובד". המפלגה הקומוניסטית קראה במנשרים שהפיצה לקראת הבחירות להצביע "בעד אסיפה מכוננת מהפכנית".