ניצחון למורים וסטירת לחי לממשלת הימין: בית הדין החליט שאין להאריך את שנת הלימודים

בית הדין לעבודה דחה אתמול (שישי) את בקשת ממשלת הימין לחייב את מורי ארגון המורים העל יסודיים להמשיך לעבוד לאחר סיום שנת הלימודים בניגוד להסכם הקיבוצי. בעקבות ההכרעה הודיעה הסתדרות המורים כי הלימודים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים יסתיימו ב-30 ביוני, וכי הלימודים בחטיבות הביניים הסתיימו. ההסכם בין הסתדרות המורים למשרד האוצר שנחתם בחודש אפריל התנה את תוספת הימים בכך שגם מורי כיתות י' ימשיכו ללמד.

משרדי האוצר והחינוך ביקשו מבית הדין לדחות את ההחלטה למוצאי שבת, על מנת להשיב לתגובת ארגון המורים לעתירה, שנשלחה רק כשעה לפני תחילת הדיון אתמול. אך בהחלטתם כתב בית הדין: "לא מצאנו מקום לעכב את מתן ההחלטה מעבר לשעות אחר הצהריים היום, נוכח החשיבות להבהרת מצב הדברים לאשורו לציבור המורים, התלמידים וההורים".

יצוין שחד"ש הביעה תמיכה באיגודי עובדי ההוראה מול המתקפה המשולבת של משרדי האוצר והחינוך. ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) מסר "בשיאו של המשבר היו אלו המורים שסייעו למשפחות להתמודד בתקופה בלתי נסבלת. אסור לדרוש מהם להוסיף ולו דקה אחת חינם. בית ספר הוא לא מחסן ילדים כשההורים בעבודה.
הניסיון של האוצר לכפות עבודה ללא שכר על המורים אינו אלא ניצול הזדמנות לפגוע בזכויות המורים ולקבוע תקדים נגד זכויות עובדים בכלל". לדברי ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) "המורים הם לא בייביסיטר, ועבודה בחינם היא ניצול. ניצחון ארגון המורים הוא ניצחון של כל מי שרוצה לילדיו חינוך טוב ועתיד טוב. גאה לעמוד לצד המורים והמורות לאורך המשבר, ומברך על עבודת הקודש שהם עושים למען הילדים של כולנו".

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, במהלך טקס הענקת פרס החינוך שנערך בפברואר האחרון (צילום: ארגון המורים)

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, בירך על החלטת בית הדין הארצי לעבודה, ואמר כי "בית הדין פסק לטובתנו, ודחה את עתירת משרדי החינוך האוצר והשלטון המקומי, להאריך את שנת הלימודים בכיתות י'". הוא הוסיף כי "דרשנו ונאבקנו על כך שגם בחטיבות הביניים המורים לא יצטרכו להאריך את שנת הלימודים, אך בית הדין קיבל את עמדת המדינה שההסכם שנעשה עם הסתדרות המורים מחייב, ולכן אין להיענות לדרישת ארגון המורים". לדבריו, "ההישג של הארגון, למרות שמדובר רק על כתות י' פתר למעשה גם את הבעיה של מורי חטיבות הביניים, כי תוספת הימים עליה החליטה הסתדרות המורים יחד עם המדינה, מותנית בתוספת ימים בכיתות י'". באגרת לחברי הארגון, הדגיש ארז: "המאבק הנחוש שלנו והדבקות במטרה של כולנו, פתרו את הבעיה של כל החינוך העל יסודי".

סרטון: רן ארז מסביר את מטרת מאבק המורים

https://www.facebook.com/IrgoonHamorim/videos/569750823720565