ניצחון למדורו: רק 31% מבעלי זכות הצבעה השתתפו בבחירות בוונצואלה

מפלגתו של הנשיא ניקולס מדורו, הסוציאליסטית המאוחדת, רשמה ניצחון מרשים בבחירות לפרלמנט שנערכו אתמול (ראשון) בוונצואלה. על פי מניין לא סופי של הקולות, מועמדי המפלגה השלטת זכו בכ-67% מהקולות. ברית מפלגות הימין שהחליטו לקחת חלק בבחירות, חרף החרם שהיטלו מגזרים אחרים באופוזיציה הפרואמריקאית, זכתה בכ-17% וחזית השמאל העקבי ובראשה המפלגה הקומוניסטית כ-4%. יצוין שהצביעו רק 31% מבעלי זכות הבחירה לעומת יותר מ-45% בבחירות הקודמות. המפלגה הקומוניסטית של ונצואלה ושותפותיה גינו במהלך מערכת הבחירות את השתקת מועמדיהן בכלי התקשורת הממלכתיים.

לראשונה בבחירות שנערכו אתמול מפלגתו של מדורו התמודדה עם האופוזיציה השמאלית לממשלתו. לפני מספר חודשים, קומוניסטים וכוחות שמאל נוספים הקימו חזית משותפת כדי להשתתף בבחירות לפרלמנט: "האלטרנטיבה העממית המהפכנית" בה בנוסף לקומוניסטים, משתתפים פעילי הארגונים מולדת לכולם, השמאל המאוחד, מפלגת העובדים המהפכנית, התנועה הבוליבריאנית המהפכנית, טופמארו ועוד כעשר תנועות שמאל.

מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית של ונצואלה, אוסקר פיגרואה, אתמול בקראקס, משוחח עם עיתונאים לאחר הצבעתו בקלפי (צילום מסך: טלסור)

המכנה המשותף של מערך הכוחות השמאלי: תמיכה ביקורתית בממשלתו של מדורו. עד עתה השתתפו הקומוניסטים בבחירות כחלק מרשימת המפלגה השלטת, שנוסדה בידי הנשיא המנוח הוגו צ'אבס. שניים מראשי המפלגה הקומוניסטית, המזכ"ל אוסקר פיגרואה והדובר ז'ול ג'אבור, אף מכהנים כחברי פרלמנט היוצא מטעם רשימתו של מדורו. אולם בשנתיים האחרונות גברה הביקורת מצד הקומוניסטים על הממשלה ועתה הם דורשים, יחד עם כוחות שמאל נוספים, "להגן על הישגי ממשלת צ'אבס, להיאבק בבעלי ההון ולשמור על רמת החיים של העם העובד".