ניצחון לכבאים בבית הדין לעבודה בתביעה נגד הרשות הארצית לכבאות והצלה

ניצחון של ארגון הכבאים בדיון שהתקיים אתמול (ראשון) בבית הדין האזורי לעבודה. המדינה התחייבה כי הכיסוי הביטוחי החדש של הכבאים יהיה זהה באופן מלא לכיסוי שניתן להם בעבר ותנאי הביטוח שלהם לא ייפגעו. הדיון התקיים בעקבות בקשה שהגישו ביום חמישי האחרון הסתדרות המעו"ף וארגון הכבאים כנגד הרשות הארצית לכבאות והצלה, בעקבות סירובה המתמשך של הרשות לבטח את הכבאים בביטוח ריזיקו קבוצתי באותם תנאים שהיו להם עד תחילת חודש מאי 2020.

אסיפת כבאים ב-16 ביוני האחרון, במסגרת צעדי המחאה שנוקט ארגון הכבאים נגד נציב הכבאות הארצית רב טפסר דדי שמחי (צילום: ההסתדרות)

עד חודש זה, היו הכבאים מבוטחים בביטוח ריזיקו קבוצתי ששמר והגן עליהם במקרה של פציעה או מוות. בשל אופי עבודת הכבאים, הם חשופים לסכנות רבות במהלך יום העבודה ולא פעם נדרשים להפעיל את הביטוח. ביחד עם הרשות הארצית לכבאות והצלה, נציגות העובדים ניהלה מו"מ ממושך על מנת להגיע להבנות שישמרו לכבאים הרצף והכיסוי הביטוחי כפי שהיה להם עד כה. אולם, הסתבר כי הרשות הארצית לכבאות והצלה כלל אינה מעוניינת לבטח את הכבאים בחברת ביטוח ולמעשה קשרה קשר עם חברת "ענבל" שהיא אינה חברת ביטוח אלא קרן במימון המעסיק.

כך מאחורי גבה של נציגות העובדים חתמה הנהלת הרשות הארצית לכבאות והצלה על הסדר מפלה לכבאים, שלא שומר עליהם וחושף אותם ואת משפחתם בעת את אסון. הבקשה הוגשה גם לאחר שמשרד האוצר הצהיר במפורש כי אינו ערב להזרים אל הקרן כספים נוספים במידה ויאזול בה הכסף. משמעות הדבר היא כי הכבאים נותרים חשופים ללא ביטוח, תוך ניסיון לחסוך כסף על גבם, וזאת במקביל להפליה ורמיסת זכויותיהם הבסיסיות.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל ברטל, מסר "לא נאפשר להפקיר את ביטחון הכבאים אשר עושים לילות כימים על מנת לתת לתושבים תחושת ביטחון והגנה תוך סיכון חייהם, בריאותם ואיכות חייהם. אנו מברכים על כך שניסיונו של נציב הכבאות רב טפסר דדי שמחי לחסוך על גבי הכבאים לא צלח, והכבאים יזכו לתנאי הביטוח המלאים להם הם זכאים".