ניסיון נוסף להדחת הנשיא מדורו: נעצרו שכירי חרב שניסו לפלוש לוונצואלה

נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו אמר אמש (שלישי) בשידור ישיר בטלוויזיה כי הרשויות במדינה תפסו 13 טרוריסטים, כולל שני אזרחים אמריקאים שתוארו כשכירי חרב, שהיו מעורבים במזימה כושלת לפלישה למדינה ולהדחתו. בנאום בטלוויזיה הראה מדורו את הדרכונים ותעודות הזיהוי האחרות של האמריקנים שאחראיים לניסיון הפלישה.

שכירי חרב שניסו לפלוש לוונצואלה, כפי שצולמו לאחר מעצרם (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

על פי ההודעה שפרסמה ממשלת ונצואלה, כוחות הביטחון סיכלו פלישה ימית של שכירי חרב טרוריסטים, שניסו להיכנס לשטחה עם סירות מרוץ מקולומביה השכנה. שר הפנים נסטור רברול אמר בהצהרה טלוויזיונית כי הקבוצה נחתה בשעות הבוקר המוקדמות בחופי לה גואריה, כ-32 ק"מ מהבירה קראקס, אחרי שנשלחה מקולומביה. "מטרתם הייתה לבצע מתקפות טרור במדינה, לרצוח את מנהיגי הממשלה המהפכנית", אמר. על פי מנהיג מפלגת השלטון הסוציאליסטית המאוחדת, דיוסדאדו קאביו, שמונה אנשים נהרגו ושניים נוספים נעצרו. שר ההגנה ולדימיר פדרינו אמר כי אחת מהסירות טבעה, וכי כלי שיט של הצבא מחפשים אחרי ניצולים.

אמריקני ששירת בכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב טוען שהוא אחראי ל"מתקפה שכשלה", שמטרתה להדיח את הנשיא מדורו. האמריקני ג'ורדן גודרו וחבייר נייטו, לשעבר סרן שערק מצבא ונצואלה, טענו שהם אחראים לניסיון הפלישה. בסרטון שפרסמו סיפרו השניים שהם עומדים מאחורי "מבצע גדעון" להדחת מדורו. לטענתם המבצע, שבמסגרתו חדרו חמושים שהפעילו השניים "למעמקי הבירה קראקס", נמצא בעיצומו. אך, אין ראיות ללחימה בקראקס או במקומות אחרים במדינה. לפי תחקיר של סוכנות הידיעות האמריקאית איי.פי. השניים מאמנים במימון אמריקאי עשרות עריקי צבא ונצואלה במחנות סודיים בקולומביה. מטרת הפעילות הטרוריסטית היא לפלוש לוונצואלה ולהביא לסוף שלטונו של מדורו.

עוד על המצב בוונצואלה, בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 9):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/04/G18_2020.pdf