ניאו-נאצים לקחו חלק פעיל בניסיון ההפיכה של הנשיא היוצר טראמפ בוושינגטון

משטרת וושינגטון, בירת ארה"ב, עדכנה הבוקר (חמישי) שארבעה מפגינים נהרגו אמש בעת ההסתערות על בניין הקונגרס של תומכי הנשיא היוצא דולנד טראמפ הימנים קיצונים. על הניסיון הפשיסטי להשתלט על הבניין, כפי שהגדירו זאת דוברי המפלגה הקומוניסטית של ארה"ב, אמר ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת)" "בל נהיה שאננים: ניסיון ההפיכה של האספסוף הטראמפיסטי עלול לחזור על עצמו גם כאן, כאשר נתניהו יובס. ראו הוזהרנו!".

מפגינים נגד טראמפ בניויוק, בחודש שעבר (צילום: פיפלס וורלד)

בעיתונות האמריקאית הובלט הבוקר השתתפותם של גורמים ניאונאצים בניסיון ההפיכה. גבר שפרץ לבניין הקונגרס לבש חולצה ובה נכתב "מחנה אושוויץ", לצד סימן גולגולת יחידת האס.אס. "העבודה משחררת". בנוסף, אחד מהפורעים תועד על ידי מצלמות "וושינגטון פוסט" כשהוא מצדיע במועל יד. חברת קונגרס מאילינוי שהושבעה אתמול ציטטה את אדולף היטלר מחוץ לבניין הקפיטול ואמרה כי מנהיג המפלגה הנאצית "צדק בדבר אחד". הרפובליקנית מארי מילר דיברה בעצרת בהשתתפות טראמפ בוושינגטון, וקטע מנאומה הועלה לטוויטר. "אם ננצח כמה מערכות בחירות, עדיין נפסיד אם לא נזכה בלבם וברוחם של ילדינו. זה הקרב", אמרה מילר. "היטלר צדק בדבר אחד. למי שיש את הנוער יש את העתיד".

בהפגנה שהובילה לפריצה לקונגרס נראה גם דגל ישראל. ל"מידל איסט איי" סיפרה קלי, שהניפה את הדגל, כי "המשיח שלנו הוא יהודי. הוא היה מישראל. התנ"ך אומר אם אתה מברך את ישראל, אתה תבורך. אנחנו מדינה שתומכת בישראל". יצוין שבשעות הבוקר (שעון ישראל) חברי הקונגרס אישרו את ניצחונו של ג'ו ביידן בהצבעת האלקטורים. לביידן הוענקו 306 קולות אלקטורים, לעומת 232 לדונלד טראמפ.

הקומוניסטים האמריקאים על ניסיון ההפיכה בוושינגטון:

https://www.peoplesworld.org/article/trumps-fascist-insurrection-in-d-c-aims-to-destroy-u-s-democracy/