נחתמו הסכמים קיבוציים ברפאל, ארקיע וישראייר שהביאו לסופם של סכסוכי עבודה

הסכם שכר חדש נחתם ביום חמישי האחרון ביצרנית הנשק רפאל, והוא כולל קליטת עובדי קבלן בהעסקה ישירה. ההסכם שתוקפו חמש שנים כולל תוספות שכר מצטברות עד ל-23% לאורך שנותיו. ברפאל 7,400 עובדים המאוגדים בשישה ועדי עובדים. ההסכם הנוכחי יחול רק על שלושה ועדים שכוללים  כ-1,800 עובדים חברי ציבור האקדמאים והמהנדסים בחברה, עובדים מקצועייםטכניים (עובדי ייצור) ועובדי הדירוג המינהלי הוותיקים. העובדים מועסקים באתרים שונים של החברה, רובם במכון דוד באזור הקריות ובמפעל לש"ם בגליל.

2017-04-08_164204

אסיפת עובדים ברפאל (צילום: ועד עובדים)

במקביל להסכם השכר, נחתם הסכם לקליטתם של 180 עובדי קבלן ברפאל להעסקה ישירה. אלו יקבלו שיפור משמעותי בתנאי שכרם והעסקתם, כשהמטרה היא לקלוט עובדים נוספים ב-2019. עובדי הקבלן שאינם נקלטים בשלב זה יקבלו תנאי רווחה בסך בגובה 2 מיליון שקל. כחלק מההסכם ייהנו העובדים מתוספת של שמונה ימי גשר בשנה על חשבון המעסיק, הגדלה של התגמול הרבעוני, תוספת תפקיד למנהלים ועוד.

כמו כן, ההסתדרות והנהלות חברות התעופה הישראליות ישראייר וארקיע חתמו על הסכמי עבודה חדשים עם טייסי החברות. ההסכם שנחתם בין טייסי ישראייר לבין מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס יחול על 52 טייסי החברה למשך חמש שנים, ותחתיו תנאיו ייקלטו גם כ-20 טייסים חדשים שצפויים להתחיל את עבודתם בעוד שנה, עם קליטת שני מטוסי איירבוס 320 לצי המטוסים של ישראייר.

בארקיע נחתם הסכם המביא לסיומו של סכסוך עבודה שהוכרז בחברה בדצמבר 2016, והוא חל על כ-60 טייסים למשך שנתיים. ההסכם מבטיח לטייסים יציאה לקורסי קברניטאות ופתיחת שלושה קורסים במהלך השנה הקרובה. בנוסף הוסכם שלא תיעשה קליטה ישירה של טייסים מחוץ לחברה לתפקידי קברניטים, עד שלכל טייסי החברה המתאימים תינתן הזדמנות לצאת לקורס קברניטאות. משמעותן של הסכמות אלו ואחרות, היא הבטחה להמשך קידומם המקצועי של הטייסים, וכפועל יוצא מכך גם קידום יכולת השתכרותם.