נחתמו הסכמים קיבוציים במפעלי הגלידה והסלטים של שטראוס בגליל

נחתמו הסכמים קיבוציים במפעלי הגלידה והסלטים בגליל של קונצרן שטראוס, חברת המזון הגדולה בישראל. שטראוס, בעבר חברה ישראלית, היא בבעלות תאגיד המזון הבינלאומי הבריטיהולנדי יוניליוור, המעסיק יותר מ-150 אלף עובדים ברחבי העולם.

ההסתדרות במרחב גליל מערבי, הנהלת מפעל גלידות שטראוס וועד עובדי המפעל הממוקם באזור התעשייה של עכו, חתמו על הסכם קיבוצי חדש שיחול על כ-230 עובדים. כחלק מההסכם, שתוקפו לארבע שנים, ייהנו מאות עובדי המפעל מתוספות שכר של כ-15% וכן מתוספת ותק שנתית שגובה עד 2.5%. עוד כולל ההסכם: הגדלת ההפרשות לקרן ההשתלמות, תוספת של 500 שקל בשנה לתקצוב נופש שנתי לכל עובד, הגדלת שיעור התשלום עבור ביגוד, הגדלת מענק פרישה לפנסיה, הגדלת סכום השתתפות ההנהלה בקופת הוועד, הגדלת תעריף השי לחג ותלושי חנות המפעל ועוד.

2019-04-26_183308

חותמים על הסכם קיבוצי במפעל הסלטים בכרמיאל (צילום: ההסתדרות)

כמו כן, ההסתדרות במרחב כרמיאל, הנהלת מפעל שטראוס סלטים וועד עובדי המפעל, הממוקם באזור התעשייה של כרמיאל, חתמו על הסכם קיבוצי חדש שיחול על כ-90 עובדים.

במפעל מייצרים עובדי שטראוס בין היתר את חומוס "אחלה", סלטי חצילים, פלפלים קלויים ועוד. כחלק מההסכם, שתוקפו לשלוש שנים, ייהנו עשרות עובדי המפעל מתוספות שכר של כ-10%, ובנוסף יקבלו מענק חתימה של 500 שקל לשנה, בכל אחת משנות ההסכם. כמו כן יקבלו העובדים מענק מיוחד בסך 900 שקל בכל יום עצמאות. בנוסף לכך ההסכם מסדיר את תגמול הכוננות לעובדים הנדרשים לשעות כוננות בסופי שבוע וכן משפר את תקציב דמי הרווחה של העובדים.