נחתם צו הרחבה המחיל את תנאי ההסכם הקיבוצי להסדרת זכויות המנופאים

שר העבודה והרווחה חיים כץ חתם הבוקר (רביעי) על צו הרחבה המחיל את תנאי ההסכם הקיבוצי להסדרת זכויות המנופאים על כלל המועסקים בענף, באופן מידי. זאת, בעקבות ההסכם הקיבוצי שנחתם באפריל האחרון בין ההסתדרות לקבלנים. הצו יגדיל את שכרם והתנאים הסוציאליים להם זוכים המנופאים, ויחייב תנאים לסביבת עבודה הולמת.

2017-07-26_205637

ראשי סיעת חד"ש בהסתדרות בהפגנה של מנופאים למען שיפור תנאי העסקה והבטיחות (צילום: אקטיבסטילס)

כפי שנקבע בהסכם ועם החתימה על צו ההרחבה ופרסומו יעמוד שכר המינימום למנופאים על 49 שקל לשעה, ובעוד כשנה וחצי יעלה השכר ל-52 שקל לשעה. לכך תתווסף תוספת מאמץ בגין גובה ובידוד בסך 3.5 שקלים לשעה. כמו כן, העובדים יהיו זכאים לקרן השתלמות כבר מיומם הראשון בעבודה, כאשר הפקדות המעביד יעמדו על 5% (ו-2.5% על חשבון העובד). ההסכם אף מסדיר תוספת סיכון מיוחדת בסך 4 שקלים לשעה בעת מצב מיוחד בעורף, והשתתפות בהוצאות נסיעה בסכום כפול מהקבוע בצו ההרחבה הכללי בעניין זה.

נושא נוסף שהוסדר בהסכם המנופאים, ויחול כאמור מעתה על כלל העובדים עם פרסום הצו, הינו שיפור סביבת העבודה הפיזית של המנופאים, בדגש על שיפור הבטיחות והגיהות. כחלק מכך הצדדים יפעלו במשותף כדי להכשיר עובדים מקומיים למקצועות האיתות והעניבנות, באמצעות קיום הכשרות מיוחדות. לצד אלה, תיערך פנייה משותפת של הצדדים לרשויות הרלוונטיות במטרה למנוע זיוף רישיונות מנופאי, ולשם הסדרת תחום חברות המנוף.

לצד תכניות עבודה בעניינים שונים, ההסכם קובע גם תקן מינימלי לתנאים וציוד נדרש בתא המנוף, כגון: מתקני העלאת ציוד למנוף, מטף כיבוי אש, ערכת עזרה ראשונה, מיכל מי שתייה, מיזוג אוויר, כיסא המתאים לישיבה ממושכת ועוד.