נחתם הסכם קיבוצי ראשון לעובדי בתאגיד השידור הציבורי כאן

הסכם קיבוצי ראשון נחתם בתאגיד השידור הציבורי כאן, במסגרתו הוסכם על קידומי שכר ומתן מענק חתימה חד פעמי, וכן הוסדרו החזרי הנסיעות לעובדים. ההסכם נחתם בין הנהלת התאגיד, משרד האוצר, ארגון העיתונאים והסתדרות עובדי המדינה. הצדדים ימשיכו לנהל מו״מ באשר להסדרת מכלול תנאי העבודה העתידיים של העובדים על פי המגזרי התעסוקה השונים בתאגיד. במסגרת ההסכמות נקבע כי לא יהיו שיבושים של שידורי הבחירות או האירוויזיון, כל עוד לא תהיה פגיעה בתנאי עבודה של העובדים או בעבודה המאורגנת.

2019-02-05_203940

חותמים על ההסכם הקיבוצי (צילום: ההסתדרות)

ההסכם קובע כי במחצית השנייה של 2019 יבוצעו קידומי שכר של עד 15% לעובדים שנקלטו לעבודה בתאגיד לפני 1 בינואר 2018. שכרם של 97% מהעובדים יקודם בלפחות 1% (ולא פחות ממאה שקלים). 60% מהעובדים יקבלו קידום שכר של לפחות 3%. קידומי השכר יינתנו רטרואקטיבית מתחילת שנת 2019. עדכוני השכר יבוצעו על בסיס הערכת עובדים, שתבוצע בקרוב בתיאום ובהיוועצות עם נציגות העובדים. עוד על פי ההסכם יקבלו העובדים מענקי התמדה של כ-2,100 שקל לכל שנת ותק בתאגיד, כך שעובדים שהחלו עבודתם בו במאי 2017 יקבלו 4,200 שקל.

ההסכם מסדיר מודל הוצאות נסיעה חדש, השקף החזרי נסיעה מהגבוהים שניתנו במגזר הציבורילאחר שהאוצר ביקש לבטל לעובדים את רכיב אחזקת הרכב, ואף לדרוש מהם החזרים רטרואקטיביים, בטענה כי הוא מהווה חריגת שכר. עובדים שהמודל החדש צפוי לפגוע בגובה החזר הנסיעות העתידי שלהם, יקבלו כפיצוי תוספת שכר בגובה הפגיעה המשוערת, כך שהברוטו שלהם לא ייפגע. כתבי חדשות יקבלו תוספת שכר ייחודית נוספת בסך 175 שקל, כפיצוי על נסיעות במסגרת תפקידם. גם גובה השכר הפנסיוני של העובדים צפוי לעלות, בשל שינוי מודל תשלום הוצאות הנסיעה.

יו"ר ארגון העיתונאים של ההסתדרות, יאיר טרצ'יצקי, ברך את חברי ועד עובדי התאגיד, "שעשו לילות כימים בסיטואציה מורכבת והצליחו לחתום על הסכם טוב שמשפר את תנאי ההעסקה של העובדים. עכשיו המשימה היא לקדם כמה שיותר מהר את החתימה על ההסכם הקיבוצי הרחב".