נחתם הסכם קיבוצי: כל עובדי פלאפון שבו לעבודה וקיבלו מענק של מיליון שקל

בתום משא ומתן שהתקיים בשבועות האחרונים בין ההסתדרות, ועד עובדי פלאפון והנהלת החברה, חתמו הצדדים על הסכם חדש שיאפשר לחברה להתמודד עם השלכות משבר הקורונה, תוך צמצום הפגיעה בעובדיה.

מחאת עובדי פלאפון מול מטה החברה בעת התאגדותם ב-2013 (צילום: ועד עובדים)

על פי ההסכם, כל עובדי פלאפון שהוצאו לחל"ת או לחופשה יזומה (ובתקופה זו שולמו להם כל ההפרשות הסוציאליות והביטוחים), שבו לעבודה סדירה כל תנאי ההעסקה, היקפיה ושעות העבודה כפי שהיו ערב התפרצות משבר הקורונה, יישמרו. הוסכם כי החברה אף תקצה סכום של מיליון שקל שיחולק כמענק חדפעמי לעובדים שישובו לעבודה פעילה.

בנוסף, הוסכם כי יבוטל נופש החברה המרוכז שתוכנן להתקיים השנה בחו"ל, בשל המצב ומתוך דאגה לביטחונם ובריאותם של העובדים בחברה. במקביל לכך, מתוך אחריות ומחויבות משותפת להצלחת החברה וכדי לאפשר לה להתמודד עם האתגרים הניצבים בפניה, הסכימה נציגות העובדים כי תקציב הרווחה המשותפת יקטן השנה באופן חד פעמי.

יו"ר ועד עובדי פלאפון, יחיאל שמן, מסר: "בתקופה של משבר כלכלי חסר תקדים הצלחנו קודם כל לשמור על הביטחון התעסוקתי והתנאים של כלל העובדים, ובמיוחד אלו שיצאו לחל״ת. צפויים לנו עוד ימים מורכבים ומאתגרים, אבל בזכות ההון האנושי והמקצועי הנדיר הקיים בפלאפון נצליח להתגבר על כל מכשול שיעמוד בדרכנו. הוכחנו זאת כבר בעבר ואין לי ספק שנמשיך לעשות כך גם בעתיד".