נחתם הסכם קיבוצי חדש עבור חלק קטן מעובדי רכבת ישראל

לאחר מספר חודשים של מתיחות בין ועד עובדי הרכבת להנהלה, נחתם בסוף השבוע הסכם קיבוצי חדש בין ההסתדרות, הנהלת הרכבת וועד העובדים בחברה. ההסכם מתגמל את עובדי חטיבת הנוסעים, ביניהם נהגים, פקחים ומנהלי תחנות. ההסכם לא כולל את רכבות המטען (חטיבה העומדת בפני הפרטה), את חלק הגדול של עובדי המוסכים (רובם כבר הופרטו) ועל 500 מאבטחים, 400 קופאיות ו-450 עובדי ניקיון שאין להם הסכם קיבוצי.

2015-07-26_193901

במסגרת ההסכם, נחתם לראשונה סעיף המקנה לנהגי רכבות הנוסעים את האופציה ללמוד ולעבור לדירוג טכנאים, כאשר החברה תאפשר לכל נהג ללמוד באופן פרטי ולקבל החזר על מלוא עלות התואר. במקביל, כל נהג נוסעים יוכל לקבל גמול ב' כנגד קורס רכבתי של 400 שעות, קורס אותו תעביר החברה על חשבונה. כחלק מההסכם, נהגי הנוסעים יהיו זכאים לגמול על "הקפצות" לעבודה. סעיף נוסף קובע כי פקחים, מנהלי תחנות במשמרת ומנהלי תחנות תפעוליות יהיו זכאים למענק מיוחד על תקופת העומס ברכבת.

ההסכם אף מסדיר את קידומם של פקחים לתפקידי מנהלי משמרת, העברתם של נהגים מחטיבת מטענים לחטיבת נוסעים והוא קובע כי מנכ"ל הרכבת יעניק מספר דרגות אישיות לנהגי נוסעים אשר הגיעו לדרגה מקסימלית. ההסכם גם מסדיר את דרגות הקליטה והקידום של עובדים חדשים.