נחתם הסכם: נמנעה השביתה בבי"ח החולים החרדי מעיני הישועה בבני ברק

ההסתדרות, ועד האחיות והאחים בבית החולים החרדי מעיני הישועה בבני ברק והנהלת המרכז הרפואי חתמו על הסכם קיבוצי פורץ דרך שיסדיר לראשונה את תנאי העסקתם של כ-450 אחיות ואחים בבית החולים.

2019-01-22_190708

אחיות בית החולים מעניני הישועה שהתאגדו בהסתדרות (צילום: ועד האחיות)

 

עם חתימת הסכם האחיות והאחים במעיני הישועה, ההסתדרות תמשיך ותפעל מול הנהלת בית החולים למען שיפור תנאי העסקתם של שאר עובדי המוסד והסדרתם במסגרת הסכם קיבוצי.

ההסכם מביא לשיפור משמעותי בתנאי השכר של האחיות, לרבות שיפור של עשרות אחוזים בהפרשות הפנסיוניות שלהן, שכן הוא קובע כי גם על רכיבי "עבודה נוספת" ישולמו הפרשות פנסיוניות. ההסכם אף קובע כי תנאי השכר של האחים והאחיות יעודכנו בהתאם לנהוג במגזר הציבורי, תוך השוואת תשלום "תמריץ שנתי" כנהוג לעובדי המגזר הציבורי. בנוסף לכך, אחת לשנה יחולק "מענק יובל" בשיעור 60% מהשכר החודשי של כל אחד מהעובדים שצברו ותק של 25 שנה בבית החולים ו/או בית חולים ציבורי אחר.

הצדדים הסכימו בנוסף כי אחיות שישלימו 40 שעות שבועיות יזכו לתוספת שכר מיוחדת החל מהשעה ה-36, וכי תיפתח קרן השתלמות רטרואקטיבית לכל עובד שישלים ארבעה חודשי העסקה. במקביל, עובד שישלים 18 חודשים יקבל מעמד של קביעות.

כחלק מההסכם הוסדרו מנגנונים משותפים לתיאום בין נציגות העובדים להנהלה בכל הקשור לאיוש משרות פנויות חדשות לעובדים קיימים, ניוד עובדים וסיום העסקה. כמו כן יוקצו לראשונה לנציגות האחיות שעות עבודה ייעודיות בתשלום למטרת פעילויות מטעמן וכן חדר לפעילות הוועד.

עוד קובע ההסכם, כי תוקם קרן ימי מחלה מיוחדת לצורך קידום רווחתם של עובדים שמיצו את מכסי ימי המחלה שלהם. זאת כחלק מההסכמה בין ההנהלה לנציגות העובדים על הצורך לתת מענה לעובדים החולים במחלות קשות. יו"ר ועד האחיות, דבי בק, מסרה: "בזכות ההתאגדות שלנו עשינו היסטוריה במגזר החרדי. כמובן שיש עוד מה להשיג ולאן לשאוף אך אני מברכת על ההסכם אליו הגענו ומודה לכל השותפים לו על הנחישות ושיתוף הפעולה".