נחתם הסכם בארקיע: רבע מהעובדים יפוטרו ויקוצץ שכרם של הנותרים

הסכם להצלת חברת התעופה ארקיע נחתם אמש (רביעי) בין ההסתדרות, ועד העובדים להנהלת החברה. זאת, לאחר חודשים שבמהלכם התנהל המשא ומתן, בליווי ההסתדרות, המייצגת את עובדי החברה, שאוחזים בחלקים ממניותיה. ההסכם הקשה כולל פיטורי 130 מתוך 530 עובדי החברה וקיצוצי שכר.

עשרות עובדי ארקיע מפגינים ביולי האחרון מול ביתו של אבי חורמרו, נציגם של בעלי ההון האמריקאים האחים נקש בישראל בעליהם של חברת התעופה (צילום: ועד עובדים)

לפי ההסכם, העובדים, בכל הסקטורים בחברה, יפחיתו משכרם למעט עובדים המשתכרים ברמת שכר של 8,000 שקל בחודש. קיצוץ השכר יבוצע באופן הדרגתי בשלוש פעימות בהתאם להתפתחויות בענף התעופה כך שהשכר יגדל ביחס לפעילות בכל הסקטורים, כולל זה של הטייסים. הטייסים יאפשרו לחברה "לווסת את השכר שלהם לפי התקציב ולפי הפעילות". עוד כולל ההסכם פיטורים של רבע מעובדי חברת התעופה שרובם הגדול בחל"ת.

יו"ר ועד עובדי ארקיע, עליזה בלאיש, מסרה: "עשינו ויתורים מפליגים על מנת לשמור על העובדים. לא כל דרישותינו התקבלו, ולא כל הבקשות שלנו נענו על ידי ההנהלה, אך שמרנו על המשך קיום החברה ועל חזרת העובדים מהחל"ת, בצורה מדורגת, תוך שמירה מרבית, עד כמה שניתן, על תנאיהם".