נחתם ההסכם הקיבוצי של המנופאים; בוטלה השביתה ברשות הטבע והגנים

ההסתדרות ונציגי הקבלנים, התאחדות בוני הארץ, חתמו אתמול (חמישי) על הסכם קיבוצי להסדרת תנאי העבודה של המנופאים ומפעילי עגורן הצריח. ההסכם התגבש בעקבות מחאתם של המנופאים, ובמסגרתו יועלה שכרם בעשרות אחוזים ומעניק להם הטבות נוספות: שכר המינימום של המנופאים יעלה ל–49 שקלים לשעה, והקבלנים וחברות כוח האדם יחויבו לשלם להם תוספת על עבודה בגובה ולדאוג לזכויותיהם הסוציאליות. ההסכמים ייכנסו לתוקף בתחילת החודש הבא.

2017-04-07_194117

כמו כן, העובדים יהיו זכאים לקרן השתלמות כבר מיומם הראשון בעבודה, כאשר הפקדות המעביד יעמדו על 5% ועל 2.5% מהעובד. ההסכם אף מסדיר תוספת סיכון מיוחדת בסך 4 שקלים לשעה בעת מצב מיוחד בעורף, והשתתפות בהוצאות נסיעה בסכום כפול מהמקובל. דובר ועד הפעולה של עובדי עגורן צריח, רועי וינשטיין, מסר כי "הגדרת מקצוע המנופאות וההכרה בו היא צעד היסטורי המבשר את סופה של תקופה עצובה בענף. זהו ניצחון ראשון במלחמה בה כלל הציבור מפסיד כבר עשרות שנים. המנופאים יכולים להיות גאים בעצמם על היותם חוד החנית בהפיכת מדינת ישראל לקצת יותר שקופה ובטוחה".

השביתה שעליה הכריז השבוע ועד עובדי רשות הטבע והגנים בוטלה לאחר דיון בבית הדין לעבודה בירושלים. הדיון התקיים אתמול בעקבות פניית הרשות, שביקשה להוציא צו מניעה לשביתה שהוכרזה ערב חג הפסח.

במהלך הדיון, שלחה השופטת שרה שדיאור את שני הצדדים להתייעצות, שלאחריה החליט ועד העובדים לבטל את השביתה. על פי ההסכמה, עובדי רשות הטבע והגנים לא ישבתו, שמורות הטבע והגנים הלאומיים יפתחו כרגיל לציבור הרחב במהלך ימי החג ובחול המועד.