נחתם ההסכם בסלקום: 450 יפרשו מרצון; נציג של העובדים ימונה לדירקטוריון

דירקטוריון סלקום אישר אתמול (חמישי) את ההסכם הקיבוצי אליו הגיעו מנכ"ל החברה הנכנס, השר לשעבר בממשלת נתניהו ולשעבר יו"ר העבודה, אבי גבאי; ויו"ר ועד העובדים, מיה יניב. הצדדים קראו להסכם "תוכנית מפנה", במסגרתה סוכם על פרישה מרצון של עד 450 עובדים.

אסיפת עובדי סלקום נגד הפיטורים בדצמבר האחרון (צילום: ועד עובדים)

המשבר בסלקום פרץ בספטמבר 2019, כי הנהלת סלקום, בראשותו של המנכ"ל דאז ניר שטרן, החליטה לצאת לפטר כרבע מהמועסקים עלידי החברה, 1000 עובדים. מטרת המהלך הייתה צמצום ההוצאות השנתיות של החברה ב-150 מיליון שקל. בתגובה עצרו עובדי סלקום את עבודתם וההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה. לאחר מכן הודיעו הצדדים כי העיצומים הוקפאו, וכי המשא ומתן יימשך.

בוועד רואים בהסכם הישג גדול, שכן במסגרת התוכנית המקורית דובר על פיטוריהם של כ-1,000 עובדים. הפורשים יקבלו מענקים מוגדלים לפי שנות ותק. כך לדוגמה, עובד בעל ותק של מעל לעשר שנים יקבל 20 משכורות; עובדים מגיל 45 ומעלה יקבלו חודש שכר נוסף; עובד מעל גיל 58 יוכל להגיש בקשה לפנסיית גישור, אותה יקבל עד גיל 63. כמו כן, בנוסף לפיצויים שנצברו לזכותם בקופות, יקבלו ליווי וייעוץ פנסיוני.

עובדי החברה יקבלו חבילת אופציות על מניית סלקום ומניות סלקום בשלוש פעימות מבוססות הצלחה, כל אחת בשווי 14 מיליון שקל. שווי החבילה הכוללת יעמוד על 42 מיליון שקל. בוועד ובהנהלה מאמינים כי הצלחה משמעותית של חבילת האופציות והמניות תהיה נגזרת ישירה של מצוינות העובדים, חזרת החברה למסלול הצלחה וייצובו של שוק התקשורת. על פי הוועד, ייקבע תקדים היסטורי במשק בישראלי, בו לראשונה בחברה פרטית ימונה דירקטור מטעם העובדים לדירקטוריון קבוצת סלקום. בקבוצת בזק גם מכהן דירקטור מטעם העובדים, אך הדבר קיים עוד מתקופתה כחברה ממשלתית.