נהגי סופרבוס נקנסים בגלל שמאפשרים לקשישים לנסוע ללא תשלום

ועד העובדים בחברת התחבורה הציבורית סופרבוס, שמאוגד בכוח לעובדים, הודיע על שביתה הבוקר (שני) בכל קווי האוטובוסים של החברה בין השעות 8:00 עד 10:00. אך בית הדין לעבודה, בעקבות העתירה של ההנהלה, פרסם צו מניע על לשעה 12:00. רשימת הערים בהן פועלים קווי החברה: עפולה, בית שמש, טבריה, בית שאן, יקנעם, נצרת, ישובי עמק יזרעאל, מגדל העמק, קרית טבעון, דלית אל כרמל, וכן קווים בינעירוניים לתל אביב, ירושלים חיפה וצפת.

הנהג ישעיה (שעייה) מיכאלוב לאחר שהותקף ביום שישי על ידי נוסעים. בעקבות התקיפה חבריו שבתו במשך שעה (צילום: כח לעובדים)

הסיבה לעיצומים: הנהגים סופגים קנסות מצד החברה בגלל שהם מסרבים לקבל תשלום מזומן (ידני) מהנוסעים במקום שימוש ברב קו. התשלום במזומן מותר לאזרחים וותיקים ולמלווים שלהם. הנהגים מתירים לקשישים לנסוע ללא תשלום.

בוועד נמסר שציבור הנהגים נזנח והפך להיות שקוף למשרד התחבורה. "בימי הקורונה מבטיחים לנו מחיצות ואז מבשרים שייקח שנה להשלים את המהלך. אנחנו מברכים על הדאגה לנוסעים הוותיקים היקרים ללבנו, אבל במצב הנוכחי, החזרת התשלום הידני משמעה שנהג ניצב במרחק של 20 ס"מ מאדם המצוי בקבוצת סיכון. ראוי לדאוג לאוכלוסייה המבוגרת והדרך לעשות זאת היא באמצעות תחבורה ציבורית בחינם לאזרחים וותיקים בימי הקורונה. זה מגיע להם בזכות. לא ייתכן כי בינתיים יאלצו נהגים לבחור בין סיכון חיים לקנס כספי, ואנו דורשים את ביטול הקנסות לאלתר", הדגישו בוועד העובדים.

יצוין שנהגי החברה ביקנעם כבר שבתו השבוע בעקבות תפקיתו של ישעיה (שעייה) מיכאלוב נהג סופרבוס שהותקף ביום שישי בידי זוג נוסעים צעירים. את סוף השבוע הוא עשה בבית חולים מחשש לאבדן ראיה. מכוח לעובדים נמסר ש"החברים של שעייה בוועד נהגי סופרבוס, לא חשבו פעמיים והשביתו את התחבורה הציבורית ביקנעם לשעה. כי על חיי הנהגים לא נתפשר. ככה זה עובד בארגון עובדים אמיתי. לא סיסמאות ולא 'תחזיקו אותי אני תיכף שובת'. ממשיכים להיאבק כדי שהנהגים יוכלו לנהוג בביטחון".