נהגי חברת סופרבוס עומדים לפתוח בשביתה; ההנהלה פנתה לבית הדין לעבודה

נהגי חברת סופרבוס עומדים לפתוח מחר (שני) בשביתה. השביתה אמורה להימשך עד יום שלישי בחצות. בחמישי בלילה הודיעו נציגי כוח לעובדים להנהלת סופרבוס, על קיומה של שביתה כוללת בקווי החברה בימים שני ושלישי. בפנייתה לבית הדין האזורי לעבודה בתלאביב למתן צו מניעה, טוענת החברה כי הארגון פותח בשביתה פראית ובלתי חוקית במהלך מו״מ פורה, פרודוקטיבי, ממצה ומהיר, כך שהכרזת השביתה בעיתוי זה היא תמוהה ובעייתית ומרמזת על חוסר תום לב בהתנהלות הארגון אל מול הנהלת החברה, העובדים וציבור הנוסעים". בוועד דוחים מכל וכל את טענות ההנהלה.

2017-06-25_223133

הפשיטה על האוטובוסים של חברת סופרבוס (צילום: דוברות המשטרה)

יצוין שהמשטרה הודיעה ביום חמישי האחרון כי הופסקה פעילותם של אוטובוסים השייכים למפעילת התחבורה הציבורית סופרבוס ועוכבו לחקירה נהגים של החברה, בחשד לנהיגה ברכבים ציבורים עם ליקויי בטיחות. כמו כן, זומן לחקירה מנכ"ל החברה מתוקף אחריות שילוחית. הודעת המשטרה יצאה מספר שעות לאחר שפשטה על אוטובוסים של החברה בעפולה.

באוטובוסים שהושבתו נמצאו ליקויי בטיחות חמורים, בין היתר ליקויים במערכות ההיגוי והבלימה, דלתות שאינן נסגרות ונפתחות היטב, תקלות חשמל, מושבי נוסעים לא תקינים ועוד עבירות תקינות נוספות. במהלך הפעילות נבדקו על ידי בוחנים סיירים מאגף התנועה בסיוע של ניידות בטיחות של משרד התחבורה 24 אוטובוסים של החברה ונמצאו מתוכם 18 אוטובוסים בלתי תקינים. הליקויים נמצאו בעיקר באוטובוסים סיניים מתוצרת גולדן דרגון. בעלת השליטה בסופרבוס, משפחת בליליוס, היא גם היבואנית הרשמית של גולדן דרגון לישראל.