נהגי חברת האוטובוסים 'קווים' פתחו בשביתה

עובדי חברת התחבורה הציבורית "קווים" הודיעו הבוקר (חמישי) על פתיחה בשביתת אזהרה. החברה מפעיל אוטובוסים במודיעין עילית, ביתר עילית, רמלה, לוד, פתח תקווה, יישובי בקעת אונו ובהתנחלויות במודיעין עילית וביתר עילית.

2014-12-18_193117

ההודעה על השביתה, שיזם ועד העובדים של החברה בגיבוי ארגון "כוח לעובדים", התפרסמה אמש. הוועד, המאגד כ-1800 נהגים, טוען כי ההנהלה מתנכלת לראשי הוועד ויוצרת סחבת במשא ומתן על ההסכם הקיבוצי, המתקיים עוד מאז מארס השנה. "אנו מתנצלים בפני הנוסעים על אי הנוחות הזמנית, אך לא יתכן שהחברה מנהל איתנו משא ומתן ובה פוגעת בפרנסת הנהגים רק בשל חברותם בהתאגדות ובאורך פלא מחזירה אותם לעבודה במתכונת הקודמת רק במידה ועזבו את ההתאגדות". מסר הבוקר ניסן נימני, מראשי הוועד.

ארגון כוח לעובדים הגיש תביעת פיצויים בשל "התנכלויות לעובדים". בין היתר, מאשימים בוועד את ההנהלה על זימון לשימוע לפני פיטורים לתשעה חברים בוועד. בהנהלה טוענים כי הנהגים עברו "עבירות משמעת חמורות". מהוועד נמסר עוד כי תשעה עובדים אחרים פוטרו, ותנאים של רבים מהמצטרפים לארגון העובדים הורעו. בעלי המניות בחברת קווים הם הורן את לייבוביץ' (35%), קבוצת מאיר, א.נ. נתניה ומסיעי אריה שאשא.