נהגי התחבורה הציבורית החברים ב'כוח לעובדים' ישבתו בעקבות תקיפות אלימות

ארגון "כוח לעובדים", שעמו נמנים נהגי "סופרבוס" הודיע (שני) כי הוא מצרף את עובדי חברת האוטובוסים לסכסוך העבודה שעליו הוכרז בתחילת החודש בחברת "אגד תעבורה" סביב סוגיית האלימות כלפי נהגי התחבורה הציבורית. לפי הודעת "כוח לעובדים", נהגי "סופרבוס" מתכוונים לשבות בכמה ערים ברחבי הארץ החל מ-1 באוקטובר.

2018-09-17_184025

נהג חברת התחבורה הציבורית "סופרבוס", חלד אמיר בואיה, בעת קבלת טיפול רפואי לאחר שהותקף במהלך עבודתו (צילום: כוח לעובדים)

בהודעה שנשלחת להנהלת "סופרבוס" צוין כי סכסוך העבודה הוכרז בשל טיפול לקוי במקרי אלימות קשים נגד נהגי החברה. הנהלת "סופרבוס" מתמידה בסירובה לנהל משא ומתן לפתרונות להבטחת ביטחון הנהגים. בארגון הבהירו כי תקיפה נוספת של נהג תוביל לשביתה בשתי החברות.

ביום שישי האחרון הותקף נהג "סופרבוס" חלד אמיר בואיה בקו 411 מתל אביב לבית שמש. בהגיעו לבית שמש הותקף הנהג בידי נוסע אשר טען כי הנהג לא עצר לו בתחנה . הנהג הבהיר לנוסע כי לא צלצל, ואפשר לנוסע לרדת בין תחנות. הנוסע נשאר על האוטובוס תוך שהוא מאיים על הנהג. בתחנה הבאה לאחר שירדו כל הנוסעים תקף הנוסע את הנהג וחנק אותו, זרק את הנהג החוצה ותקף את הנהג עם אבן. כתוצאה מהתקיפה, נגרם לנהג שבר פנימי באוזן ופגיעה בשמיעה. הנהג אושפז בלא הכרה בבית החולים הדסה עין כרם. תלונה הוגשה למשטרה.

הארון שובש, יו"ר ועד העובדים ב"סופרבוס", אמר בתגובה: "דמנו לא יהיה הפקר. לא ברור כיצד הנהלות החברות ומשרד התחבורה אדישים לטרור שמתרחש באוטובוסים, הרי כל איום על נהג מסכן עשרות נוסעים. שביתה שלנו היא מחיר מינימאלי שהציבור ישלם תמורת הצלת חיי אדם". יצוין שפעילי תג מאיר הגיעו הערב לביתו הנהג שהותקף, גינו את התקיפה והביעו תמיכה בנהג ובכל הנהגים שהותקפו באלימות.