נהגי 'אפיקים' ישבתו ביום ראשון בבוקר בגלל מעשי האלימות הרבים

נהגי חברת האוטובוסים "אפיקים" הודיעו אמש (חמישי) על כוונתם לשבות ביון ראשון הקרוב מ-05:00 ועד 10:00 בבוקר. ההחלטה על השביתה התקבלה אתמול בתום אסיפת נהגים בחברה הפועלת בערים אשדוד, פתח תקווה, ראש העין ויבנה.

2018-06-29_165458

במהלך הישיבה הבטיח יו"ר ועד העובדים, ישראל גנון, כי נהגים לא ייסעו בקו שאין בו נקודת קצה מסודרת. "אנחנו לא נסכים לשום אלימות כנגד הנהגים מצד הנוסעים" הדגיש. השביתה הוכרזה על רקע מאבקם של נהגי האוטובוס בכל הארץ לשפר את תנאי העסקתם מחד, ולגרום לממשלה להילחם כנגד האלימות המופנית כלפיהם מצד הנוסעים, אלימות שעלתה מדרגה בחודש וחצי האחרונים.

יצוין שאיגוד נהגי התחבורה הציבורית בארגון כוח לעובדים בו חברים נהגי אגד תעבורה הכריז על סכסוך עבודה בחברה במחאה על היעדר פתרון לתקיפות נהגי החברה בשנה החולפת. בחברה סיפרו כי מראשית 2018 הותקף בממוצע נהג אחד בכל חודש כאשר התקיפה האחרונה התרחשה ביום שני השבוע, כאשר נער בן 16 שסירב לשלם על נסיעתו תקף נהג בהתנחלות תל ציון.

כעת 800 נהגי החברה מתכוננים לשבות בערים ירושלים, נתניה, ובהתנחלויות גוש עציון, מעלה אדומים וגבעת זאב שבשטחים הפלסטינים הכבושים. "איגוד הנהגים מעלה מדרגה במאבק לתנאי עבודה בסיסיים", מסר תם פרומוביץ ראש נהגי התחבורה הציבורית בכוח לעובדים. "הגענו למצב בו כל עליה לקו הופכת למלחמת הישרדות. הגיע זמן שמשרד התחבורה והמשטרה יפנימו כי איום על הנהג, מהווה איום על הנוסעים. דרישתנו פשוטותמאבטחים קבועים בקווים הבעייתיים ומצלמות בכל האוטובוסים. בעלות בסיסית ניתן להגן על חיי אדם ולהחזיר את הביטחון לענף הסובל גם כך מעזיבה תמידית של נהגים".