נהגי אגד ישבתו; הסכמים קיבוציים נחתמו ברשויות המקומיות ובמכללת בית ברל

ההסתדרות מסרה היום (שני) כי תפרוץ שביתה כל קווי אגד ברחבי הארץ בעוד כחודש, החל מה-21 במארס. זאת, בעקבות מה שהגדירו כ"סחבת שנוקטים משרדי התחבורה והאוצר במשא ומתן מול הנהלת אגד בנושא הסובסידיה". לדברי ההסתדרות: "אלפי נהגים מסורים באגד, שמסיעים כמיליון וחצי ישראלים ביום, משלמים מחיר כבד על אוזלת ידה של הממשלה, שמפקירה את הנושא כבר תקופה ארוכה מדי".

2017-02-20_191241

כמו כן, בימים האחרונים נחתמו שני הסכמים קיבוציים. לאחר מו"מ ממושך נחתם הסכם קיבוצי ייחודי המעניק תוספת שכר חדשה לעובדי הרשויות המקומיות המדורגים בדירוגי ההנדסאיםטכנאים, הלבורנטים והמהנדסים המועסקים ברשויות המקומיות. במסגרת ההסכם יקבלו העובדים במהלך החודשים הקרובים תוספת שכר שקלית חדשה, אשר מטרתה העיקרית הינה שיפור משמעותי באופק קידום השכר שלהם, באמצעות צמצום רכיב ההשלמה לשכר מינימום. סכום התוספת ישתנה בהתאם לדרגתו של כל עובד ועובד, והיא תגיע עד לסכום מקסימלי של 850 שקל למשרה מלאה. בנוסף, מסדיר ההסכם את אופן חלוקת מסגרת תוספות השכר הייחודיות שקיבלו הלבורנטים בהסכם המסגרת אשתקד. תוספת זו תתווסף לשכרם החל מחודש מרץ 2017, לצד התוספות השקלית והאחוזית שיקבלו העובדים במשכורת חודש פברואר המשולמת רטרואקטיבית מחודש ינואר 2016.

 ביום חמישי האחרון נמסר מכוח לעובדים שנחתם הסכם קיבוצי בסגל המנהלי במכללת בית ברל. במסגרת ההסכם שנחתם לארבע שנים ייהנו העובדים ממענק שנתי בגובה של 70% מן המשכורת החודשית, תנאי הבראה לפי הנהוג במגזר הציבורי; השתתפות המעסיק בתשלום למעונות יום, ועדכוני שכר קבועים. יצוין שהסגל האקדמי הזוטר אף הוא מאוגד בכוח לעובדים, נמצא בעיצומו של סכסוך עבודה עם הנהלת בית ברל.