נדחתה בקשה לחייב את הסגל הזוטר בבית ברל להפסיק את השביתה

שביתת הסגל הזוטר בבית ברל נמשכת כבר שישה שבועות, מאז פתיחת שנת הלימודים האקדמית. אתמול (ראשון) דחה בית הדין לעבודה בתל אביב את בקשת הנהלת המכללה להוציא צו מניעה נגד השביתה המתמשכת.

2017-11-27_195828

מאז פתיחת הלימודים במכללה לא מתקיימים בה שיעורי הסגל הזוטר, שאינם ממלאים כלל את תפקידיהם במכללה לצד המרצים הבכירים. בשלב זה הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה ונציגי האוצר מסרבים לאשר את תוספות השכר שהוסכמו במשא ומתן שנערך בין נציגי הסגל להנהלת המכללה.

לפי החלטת בית המשפט, על נציגי משרד האוצר וות"ת לקיים שלוש פגישות משא ומתן עם חברי הסגל כדי להגיע להסכמות. "החלטת בית הדין לאפשר לנו להמשיך ולשבות מבהירה עד כמה לגיטימית וחשובה השביתה הזו. לא ייתכן שלאחר שנתיים של משא ומתן מפרך תבטל המדינה את ההישגים אליהם הגענו ותשמר את האפליה ביננו לבין מרצים במכללות  המתוקצבות האחרות", אמר הלל רומן, מרצה במכללה ואחד מנציגי הסגל הזוטר.

בהודעה שנמסרה אמש על ידי הארגון נאמר: "אנחנו שמחות לבשר שבדיון שנערך היום בביתהדין האזורי לעבודה, הוחלט שאין מקום להפסקת השביתה. זו החלטה חשובה שמעידה על כך שאפילו ביתהדין מכיר בלגיטימציה שלנו לשבות, ובכך שזהו כלי הכרחי להשגת שיפור משמעותי בתנאי ההעסקה של המרצות והמרצות בסגל "הזוטר" במכללה.

חשובה לא פחות היא החלטת ביתהדין בהמלצת הוועד והנהלת המכללה שלפיה יש לקבוע לוח זמנים צפוף למשא ומתן במעורבות כל הצדדים: הנהלת המכללה, ועד המרצות/ים, הות"ת והאוצר. כבר הערב נקבעה פגישה ראשונה וכולנו תקווה שהמשבר ייפתר בקרוב, אבל לעת עתה השביתה נמשכת".

חברי סגל ההוראה הזוטר בבית ברל מועסקים כמורים מן החוץ דפוס העסקה  פוגעני לפיו מקבלים המרצים תשלום בעבור שעות הוראה בפועל בלבד, ומועסקים בחוזי העסקה קצרים המקיפים שבעה חודשים בשנה בלבד. המשמעות היא פיטורים מדי שנה, ללא ביטחון תעסוקתי, ללא צבירת ותק, ללא מסלולי קידום ושכר נמוך משמעותית משכר המרצים מן החוץ במכללות המתוקצבות עלידי ות"ת.