נגד ההתערבות האימפריאליסטית: ונצואלה הודיעה על גירוש שגריר גרמניה

ממשלת ונצואלה הסוציאליסטית מסרה אמש (רביעי) כי שגריר גרמניה, דניאל קריינר, חייב לעזוב את המדינה משום שהתערב בסוגיות פוליטיות מקומיות. הממשלה כינתה אותו "פרסונה נון גרטה" ודרשה ממנו לעזוב את המדינה תוך 48 שעות.

2019-03-07_194712

הנשיא ניקולס מדורו וממשלתו האשימו את גרמניה בהתערבות לא חוקית בענייני המדינה. בחודש שעבר הודיעה ממשלת גרמניה על תמיכתה בחואן גואידו, מנהיג האופוזיציה. קריינר, בן 58 שהחל את תפקידו בקראקס לפני חצי שנה בלבד, הצטרף השבוע לקבוצת שגרירים זרים שהגיעו לשדה התעופה עם שובו של גואידו למדינה על מנת לברכו. "אנחנו מאמינים כי ברגע זה אנחנו יכולים לסייע בפתרון דיפלומטי למשבר בוונצואלה", אמר קריינר לכתבים בשדה התעופה. גואידו בן ה-35 הכריז על עצמו כ"נשיא החוקי הזמני" של המדינה על פי יוזמת הממשל האמריקאי ובתמיכת כמה מדינות קפיטליסטיות במערב ביניהן גרמניה.

יצוין שבעקבות סכנת התערבות האמריקאית בארצו והבחישות של מדינות זרות בפוליטיקה המקומית, הכריז השבוע מדורו כי "אף אחד ושום גורם לא יכולים להפר את השלום ברפובליקה". על רקע האיומים הגוברים על מדינתו הדגיש הנשיא כי "נביס את המיעוט, היו בטוחים" וקרא להפגנות אנטיאימפריאליסטיות המוניות בשבת הקרובה, 9 במרס.