נאסר על עובדי קבלן בכנסת להשתתף בדיון על העסקתם הישירה

דיון משותף לוועדת העבודה והוועדה לקידום מעמד האישה נערך אתמול (שלישי), ובמרכזו: עובדי קבלן בכנסת. יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"שהרשימה המשותפת), אמרה בפתח דיון כי "בית המחוקקים צריך לתת דוגמה לציבור. יש דברים קטנים שניתן לעשות ולשדר לעובדים האלה שהם חלק מהבית הזה, כמו למשל השתתפות הילדים בקייטנת הקיץ ואי דילול עבודתם בזמן פגרה".

2017-03-22_195007

תומאסלימאן הוסיפה כי "יש מקומות שהעובדים הם חלק בלתי נפרד ממקום העבודה, במקומות מסוימים עובדים סובלים קצת, ויש מקומות עבודה שהעובדים בהם הם עובדים מדרגה שלישית למקום זה קוראים הכנסת. אני רואה בחומרה רבה את האיסור על הגעתם של העובדים והחברות המעסיקות  לדיון. מתקיים פה מסע של השתקת העובדות והעובדים, ועלינו להתגבר עליו. אנחנו ממשיכים במה שהתחיל ב-8 במארס וחלוקת השי לעובדות הכנסת, ונמשיך עד לקליטתן של העובדות להעסקה ישירה. כנסת ישראל, בית המחוקקים, האמונה על זכויות האזרחים בכלל והאזרחים העובדים בפרט, צריכה להוות מנורת ערכים ודוגמה למופת".

ח"כ אורלי לויאבקסיס (סיעת עצמאית לשעבר ישראל ביתנו) טענה, כי בכל מקרה מתקיימים בין הכנסת לבין העובדים הללו יחסי עובדמעסיק. "מושב הכנסת ממשיך גם לתוך החופש הגדול, כשצריך למצוא לילדים מסגרת כמו קייטנות. הקייטנות מוצעות לנו, חברי הכנסת, אבל נשללות מעובדות הקבלן, שצריכות להשאיר את הילדים ללא השגחה, ואז באות למשכן לעבוד ורואות את ילדי העובדים האחרים מקבלים את מה שנאסר על ילדיהן שלהן".

לוי אבוקסיס הוסיפה כי "נאבקנו בעבר על הפיטורים מדי פגרה של עובדות ועובדי קבלן בהובלת עובדת קבלן בשם שירה. המאבק הצליח  אך שירה פוטרה. שירה היא תמרור אזהרה מהבהב לכל אחד ואחת מהעובדים המוחלשים ביותר פה בכנסת".