מתקפה ללא תקדים נגד יו"ר צעירי העבודה בגלל ההשתתפות בהפגנה נגד חוק הלאום

מתקפה ללא תקדים בתוך מפלגתו ומחוצה לה נגד תומר פינס, יו"ר משמרת הצעירה של העבודה, בגלל ההשתתפות בהפגנה נגד חוק הלאום. פינס קרא לחבריו במשמרת הצעירה לראשי העבודה להשתתף בהפגנה נגד חוק הלאום הגזעני שנערכה ביוזמת ועדת המעקב מוצ"ש האחרון בתלאביב. הוא אף כתב: "אין חשוב ומרגש שאלפי יהודים וערבים, צועדים ביחד שווים ברחובות תל אביב, וקוראים בבירור לממשלת ביביבנט: לא ניתן להפריד בינינו. לא נרשה לכם לפגוש בשוויון".

2018-08-15_210303

רבבות מתכנסים במוצ"ש בכיכר רבין לקראת ההפגנה שנערכה נגד חוק הלאום הגזעני (צילום: אל אתיחאד)

ביוני האחרון בנחר פינס כיו"ר חדש למשמרת הצעירה של מפלגת העבודה. פינס, איש מחנה עמיר פרץ, נבחר לתפקיד לאחר שהגיע להסכמות עם שני מועמדים אחרים, אלעד שפינדל, נציג מחנה כבלהרצוג במשמרת הצעירה וסתיו כהן. בשל כך הבחירות למשמרת הצעירה בוטלו. מזכ"ל העבודה ערן חרמוני ברך את פינס על כניסתו לתפקיד.

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) פרסם אמש (שלישי) הודעה לפיה "המתקפה על תומר פינס, יו"ר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה, רק מוכיחה כמה חשובה הייתה הגעתו להפגנה בשבת נגד חוק הלאום. רק שותפות יהודיתערבית תוכל לחלץ אותנו משלטון השנאה, הפחד והייאוש של נתניהו. חבל שכמה ממנהיגי המחנה הציוני עדיין לא מבינים זאת".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר בשבת כי אינו משתתף בהפגנת הציבור הערבי נגד חוק הלאום, כיוון שמארגניה "תומכים בזכות השיבה לפלסטינים". "ההפגנה מאורגנת על ידי בל"ד ואנשי הרשימה המשותפת", אמר גבאי בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" והוסיף "הם לא מאמינים במדינה יהודית. אני יכול ללכת להפגנה שמדברת על שוויון זכויות, אבל בוודאי לא נהיה בהפגנה הזאת, לא משנה בעד מה היא".

מוקדם יותר אמרה יו"ר האופוזיציה הטריה ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) בגלי צה"ל כי לא תגיע להפגנה, כיוון שחלק מחברי הרשימה המשותפת אינם שותפים לתפישתה לפיה מדינת ישראל היא מדינת הלאום של היהודים. ח"כ רוברט טיבייב, אף הוא מהמחנה הציוני, שהושבע בשבוע שעבר בכנסת, מסר כי "הנפת דגלים פלסטיניים בכיכר רבין היא חרפה. בין אם חוק הלאום נכון או לא, אין כל הצדקה לעבירה על החוק והנפת דגלים פלסטיניים בכיכר רבין. הרשימה המשותפת מחזקת את הימין הקיצוני ומזיקה למדינת ישראל. בושה שחברי כנסת בכנסת ישראל משתפים פעולה עם עבירה על החוק".

עוד בנושא במאמר שפורסם בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 3):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018/08/G32_2018.pdf