מתנחל שירה למוות חקלאי פלסטיני ליד כפר קוסרא נחקר על ידי המשטרה

המתנחל שירה אתמול למוות במחמוד זעל עודה סמוך לכפר קוסרא נחקר הבוקר (שישי) בחשד לגרימת מוות ברשלנות. החקירה התבצעה במשטרת מחוז ש״י. במשטרה חקרו גם את ההורה השני שליווה את הטיול, ונשא גם הוא נשק.

2017-12-01_175130

מקום התקרית (צילום: יש דין)

אתמול בצהריים פלסטינים יידו אבנים לעבר קבוצה בת 20 ילדים כבני 13. אחד מההורים המלווים נכנס עם הילדים למערה סמוכה, בה הם הסתתרו עד שהצליח הצבא לחלצם. לפי תחקיר ראשוני של הצבא, ההורה ביצע את הירי מתוך הגנה עצמיתשני ההורים נפצעו קל מאבנים, אושפזו ושוחררו באותו היום.

מארגון יש דין נמסר כי ההרוג הפלסטיני, מחמוד זעל עודה, תושב הכפר קוסרא, בשנות ה-40 לחייו, נורה למוות באדמות הכפר. לדברי התושבים, הוא נורה על ידי אזרח ישראלי, לאחר שקבוצת ישראלים התקרבה לאדמות הכפר מכיוון המאחז הבלתי מורשה אש קודש, בזמן שעיבד את אדמתו יחד עם בני משפחתו. לטענת התושבים הפלסטינים, העימותים בין תושבי הכפר לכוחות צבא ומתנחלים החלו רק לאחר ביצוע הירי.

מרכז עדאלה פנה הבוקר למנהלת מחלקת הבג"צים בפרקליטות, עו"ד אסנת מנדל, בדרישה שתפעל להחזרת גופתו של ההרוג על מנת להביאו לקבורה בהקדם. עדאלה פנה לעו"ד מנדל בשמו של אחיו של המנוח, מוחמד עודה.

עו"ד מונא חדאד ממרכז עדאלה ציינה בפנייתהמטעמו של אחיו של ההרוגכי הצבא לקח אתמול את גופתו של המנוח לבסיס צבאי סמוך לחווארה ורק לאחר ארבע שעות של המתנה סמוך לבסיס, נציג הצבא מסר לבני משפחתו שגופתו הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר לצורך נתיחה. עו"ד חדאד הדגישה בפנייתה כי הגופה הועברה לאבו כביר ללא ידיעת המשפחה וללא הסכמתה.

מיד לאחר התקרית אמר היורה עצמו שהוא סבור שירה באוויר. כאמור, הפלסטינים בכפר מסרו כי הוא כלל לא היה מעורב בתקיפה, ועיבד שטח חקלאי סמוך בבעלותו. לאחר מכן מתנחלים ניסו לעשות פוגרום בכפר והתעמתו עם תושבי קוסרא בכניסה לכפר. הסהר האדום הפלסטיני דיווח על שישה פצועים פלסטינים באירועים אמש, שלושה מהם באורח בינוני ואחד באורח קל. חייל נפצע באורח קל בעימותים, לפי צה"ל מבקבוק תבערה שהשליך פלסטיני.